SV Nieuwkoop en hoofdtrainer Michel Strating na dit seizoen uit elkaar

23 november 2019 17:00

Rick Sinnige

Na afloop van het seizoen 2019-2020 nemen wij afscheid van onze hoofdtrainer Michel Strating. Het bestuur van SV Nieuwkoop heeft, na overleg met Michel, besloten om na 2 seizoenen zijn contract niet te verlengen.

Michel Strating kwam in de zomer van 2018 over van HSV de Zuidvogels als opvolger van Koos van Zoest en had afgelopen seizoen een succesvol debuutjaar als hoofdtrainer. Hij startte het seizoen 2018-2019 met een jonge selectie in de 3e klasse en eindigde het seizoen op een verdienstelijke 6e plaats. Dit seizoen blijven de resultaten enigszins achter bij de verwachtingen, echter door de vele blessures in de selectie is dit verklaarbaar. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat Michel in het restant van het seizoen het tij gaat keren en het maximale uit de groep weet te halen en zodoende een mooie periode van 2 jaar bij SV Nieuwkoop afsluit.

Het bestuur over de keuze:
“We hebben Michel in de afgelopen 1,5 jaar leren kennen als een ambitieuze en talentvolle trainer die intensief met de selectie aan de slag is gegaan. Na 2 jaren van zeer prettig samenwerken maken zowel Michel als wij een volgende stap. Met zijn passie voor voetbal, zijn betrokkenheid en samenwerking met de spelersgroep, alsmede een gezonde dosis ambitie zijn wij ervan overtuigd dat er een mooie verdere carrière als hoofdtrainer op hem wacht. Wij zijn er als vereniging dan ook trots op dat Michel 2 jaar geleden, na het behalen van zijn  diploma Trainer – Coach UEFA B, de keuze heeft gemaakt om bij onze club te debuteren als hoofdtrainer.”