Speler van de week: Dilan Tersteeg uit de JO10-1

25 november 2019 16:30

Kaj Lunstroo

Dit seizoen gaan we door met het interviewen van de speler van de week. Deze week is dat Dilan Tersteeg. Dilan gaat met heel veel plezier voetballen bij de club. Hij voetbalt soms alleen op straat, maar ook graag met zijn vrienden en teamgenoten. Ook heeft Dilan een goede tip voor de andere spelers van onze vereniging.

Hoe lang voetbal je nu bij SV Nieuwkoop en in welke teams heb je gespeeld?
Als klein jongetje ben ik begonnen bij de mini’s. Ik kan me nog een partijtje herinneren dat we met zijn allen tegelijk achter de bal aan renden zodra de bal weer ergens anders heen werd geschopt. Nu ik iets ouder ben, gaat dat wel anders. Als hele kleine jongen speelde ik al met een bal en ook had ik in de tuin een doeltje waar ik graag in ging schieten en spelen met de bal. Ook voetbalde mijn vader bij NSV. Misschien dat ik daarom graag wilde voetballen. Nu speel ik alweer in de JO10-1!

Vind je het fijn om bij SV Nieuwkoop te voetballen en waarom?
Ik heb het erg naar mijn zin bij SV Nieuwkoop. Zowel de trainingen als de wedstrijden speel ik met veel plezier. De wedstrijden speel ik het liefst, daarom speel ik op de trainingen ook het liefst partijtjes tegen elkaar. Ook vind ik voetbal erg leuk, omdat ik dit doe met mijn vrienden van de club.

Op welke positie speel je het liefst?
Het meeste speel ik in de aanval en dan vooral op de linksbuiten positie. Ik ben rechtsbenig, daarom moet ik ook veel met mijn linkerbeen schieten. Dit vind ik soms wel een beetje moeilijk, maar ik word er wel beter in.

Wat zijn jou sterke kanten als voetballer en waar kan je nog beter in worden?
Als aanvaller is scoren mijn beste kwaliteit, dit doe ik dan ook erg graag om mijn team te helpen. Ik vind dat ik het aannemen van ballen met mijn voeten nog een beetje beter moet trainen. Gelukkig oefenen we hier elke week mee op de trainingen. Ook train en oefen ik veel met schieten met mijn linkerbeen.

Maak je liever zelf een doelpunt of geef je liever de assist?
Ik geef natuurlijk graag een assist, maar eigenlijk maak ik liever zelf een doelpunt.

Tekst gaat verder onder de foto

Het team van Dilan

Speel je liever op gras of kunstgras?
Het liefst speel ik op gras. Door kunstgras krijg ik snel schaafplekken en wondjes op mijn benen bij het maken van slidings. Ook vind ik eerlijk gezegd de rubberen balletjes van kunstgrasvelden erg vervelend. Die komen op allerlei plekken waar je ze niet wilt hebben. Ze zitten in me sokken, in me voetbaltas en me voetbalschoenen.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Ik liep met de bal aan mijn voeten op de helft van het veld. Toen dribbelde ik richting de zijlijn, met nog steeds de bal aan mijn voeten. Ik zag dat ik de ruimte had om op doel te schieten, met een mooie draai vloog de bal zo in de kruising van het doel. Die wedstrijd maakte ik ook nog eens een hattrick, dat maakte het allemaal nog mooier.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favoriete voetbalclub en Dusan Tadic is mijn favoriete speler. Hij kan geweldig dribbelen, lopen met de bal aan zijn voeten. En daarbij kan hij heel hard sprinten, ook met de bal. Als aanvaller maak je het de tegenstander dan heel moeilijk. Tadic maakt dan ook veel doelpunten en geeft veel assists.

Wat is tot nu toe jouw leukste herinnering aan je tijd bij SV Nieuwkoop?
Toen ik in de JO8-1 speelde zijn wij met de jongens en trainers uit mijn voetbalteam naar Balorig geweest, een grote speeltuin. Dit was een hele gezellige dag en een leuke afsluiting van het seizoen.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetballen?
Ik heb een Nintendo Switch, hier speel ik graag op. Dan speel ik spelletjes als Fortnite of Minecraft. Maar ik speel ook graag buiten. Vaak als ik ga spelen, binnen of buiten, ga ik het liefst voetballen. Alleen, maar ook met mijn vrienden Jesse en Ravi.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Mijn tip is voor alle spelers in het veld, ook voor de keepers. Het is heel belangrijk om altijd goed in beweging te zijn, of je nou zelf de bal hebt of wanneer de tegenstander in balbezit is. Altijd moet je blijven bewegen en lopen. Dus om vrij te gaan lopen, zodat je de bal aangespeeld kan krijgen. Maar ook als de tegenstander de bal heeft, moet je blijven bewegen om goed te kunnen verdedigen.