Voorbeschouwing: krijgt overwinning van vorige week een vervolg?

29 november 2019 9:45

Rick Sinnige

De zoete smaak van drie punten moet dit weekend voor Nieuwkoop 1 een vervolg gaan krijgen op bezoek bij Be Fair.

Be Fair is in de historie het grootste deel van de tijd uitgekomen in de 3e klasse. In 2003 werd de laagste positie behaald in de 3e klasse, wat toen ook gelijk degradatie betekende. Een jaar later keerde het terug na het kampioenschap in de 4e klasse. Sindsdien doet de ploeg vrijwel altijd mee om de plaatsen voor nacompetitie om te promoveren naar de 2e klasse. Vaak lukte het ze niet om die wedstrijden te winnen. In 2013 werd Be Fair kampioen van de 3e klasse en kwam het tot 2017 uit in de 2e klasse. Toen degradeerde het terug naar waar het nu is. Vorig seizoen noteerde de club een 2de plaats. Dit seizoen werd verwacht dat de club uit Waddinxveen mee zou kunnen doen om het kampioenschap. Voorlopig valt dat vies tegen en bezetten ze de 6de plaats. Vorige week werd er met 4-3 verloren van CVC Reeuwijk.

Nieuwkoop staat op de 9de plaats en heeft momenteel vier punten minder dan Be Fair. Afgelopen week konden er weer drie punten bij worden geschreven. VVC werd met 4-2 verslagen en dat was weer even een opsteker voor de ploeg. De hoop is dat de weg omhoog ingezet kan worden en de onderste regionen kan worden verlaten. De ploeg heeft nog altijd te maken met blessures. Joris Verweij zit ook in de lappenmand, nadat hij vorige week uitviel. Wel keerde Dirk van den Haak vorige week terug in de basis en ook dit weekend is de verwachting dat er weer een tweetal aan zal sluiten.

Vorig seizoen verloor Nieuwkoop met 2-1 op bezoek in Waddinxveen. De oranjehemden hadden toen het betere van het spel, maar moesten wel de nederlaag slikken. De thuiswedstrijd werd met 1-1 gelijk gespeeld. Boy Vork voorkwam toen twee minuten voor tijd de nederlaag.

De aftrap is morgen om 14:30 uur op Sportpark 't Suyt. De routebeschrijving is hier te vinden.