Speler van de week: Ruben Pietersen uit de JO9-2

2 december 2019 19:15

Kaj Lunstroo

Dit seizoen gaan we door met het interviewen van de speler van de week. Deze week is dat Ruben Pietersen. Ruben heeft naast het voetballen nog een andere stoere hobby. Als voetballer scoort hij graag, behoudt hij het overzicht en hij heeft een goede tip voor andere leden.

Hoe lang voetbal je nu bij SV Nieuwkoop en in welke teams heb je gespeeld?
Vier jaar geleden ben ik begonnen bij de mini’s hier bij Nieuwkoop. Vorig jaar speelde ik in de JO8-3, maar dit jaar in JO9-2.

Vind je het fijn om bij SV Nieuwkoop te voetballen en waarom?
Jazeker, samen met de jongens in mijn voetbalteam is het erg gezellig en we kunnen het goed met elkaar vinden. Ook heb ik veel plezier in het trainen en de wedstrijden. Op de training schiet ik graag op doel om mijn schot te trainen.

Op welke positie speel je het liefst?
Ik speel het liefst op het middenveld. Mijn aanvallende taken vind ik wel wat leuker dan de verdedigende taken, maar dat hoort er natuurlijk ook bij.

Wat zijn jouw sterke kanten als voetballer en waar kun je nog beter in worden?
Mijn passing en mijn ‘overzicht’ op het (midden)veld zijn mijn sterkste kanten. Ik ben niet de aanvoerder, maar toch probeer ik als het nodig is jongens te sturen en te coachen.

Soms als ik word aangespeeld denk ik al te snel te weten waar ik de bal heen wil spelen. Dit gaat soms fout, daarom moet ik nog wat meer rust bewaren bij de bal aanname en besluiten waar de bal naar toe moet.

Maak je liever zelf een doelpunt of geef je liever de assist?
Een middenvelder moet ook veel passes en voorzetten geven, maar toch maak ik liever zelf een doelpunt.

Tekst gaat verder onder de foto

Het team van Ruben

Speel je liever op gras of kunstgras?
Op kunstgras heb ik meer grip dan op natuurgras, hierdoor kan ik bijvoorbeeld beter slidings maken op natuurgras. Van de schaafwonden, door het sliden op kunstgras, heb ik niet heel veel last, dat komt door een sport legging. Maar ik vind het op allebei de veldsoorten verder fijn.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favoriete voetbalclub en ik ben fan van Hakim Ziyech. Hij maakt prachtige ‘tover’ goals, kan goed schieten en dribbelen met de bal. Ook ziet hij altijd goed waar de bal naar toe moet, hier zou ik wel net zo goed in willen worden als hij.

Wat is tot nu toe jouw leukste herinnering aan jouw tijd bij SV Nieuwkoop?
Een paar weken geleden ben ik samen met de jongens uit mijn voetbalteam naar de wedstrijd Nederland – Estland in de Johan Cruijff Arena geweest. Het was heel leuk in het stadion, ook speelde Nederland erg goed en scoorden ze mooie doelpunten. Ze wonnen met 5-0 van Estland. We hebben een hele leuke avond gehad.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetbal?
In De Steupel doe ik aan free running. Samen met leeftijdsgenootjes trainen we één keer in de week en doen we leuke oefeningen. We klimmen en springen over kasten en andere materialen uit de gymzaal. We gaan ook soms naar buiten, dat is ook heel leuk.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Ik heb een goede verdedigende tip: je moet altijd bij een verdedigende actie tussen je directe tegenstander en je eigen doel staan. Op deze manier sta je altijd tussen je tegenstander en je doel in en kan hij of zij er minder makkelijk langs.