Voorbeschouwing: Gouda komt langs op De Dulen

5 december 2019 9:15

Rick Sinnige

Nieuwkoop 1 neemt het zaterdag op eigen kunstgrasveld op tegen Gouda. In de laatste 4 wedstrijden werden 7 punten behaald. De ploeg zit dus in de lift en dit weekend gaat het proberen om het derde duel op rij ongeslagen te blijven.

SV Gouda is opgericht op 5 september 1906. De club heette toen Excelsior, maar omdat er in Rotterdam al een club bestond die dezelfde naam had moest het worden gewijzigd. De club is van origine een zondagclub en heeft daar alle competities wel een keer gezien. In het seizoen 2015/16 is het zondagteam halverwege het seizoen uit de 2e klasse gestapt. Sinds het seizoen 1996/97 komt SV Gouda ook uit op de zaterdag. De club kwam in het seizoen 2008/09 zelfs uit in de 1e klasse. Daarna viel het terug naar de 4e klasse, waar het vorig seizoen kampioen werd. Op dit moment staat Houda op de 11de plaats met acht punten, dat is drie punten minder dan Nieuwkoop. Vorige week werd er met 1-3 verloren van Alphia. De laatste overwinning dateert van 12 oktober, toen er een 0-1 zege werd behaald op bezoek bij FC VVC.

Nieuwkoop hoopt de weg omhoog in te zetten en is de laatste weken goed bezig. Met 7 punten uit de laatste 4 wedstrijden staat het nu op de 9de plaats. Het heeft nog negen minuten tegen Lugdunum tegoed. Vorige week leken de oranjehemden in blessuretijd te gaan winnen bij Be Fair, maar laat in de extra tijd vloog de gelijkmaker alsnog tegen de touwen. De laatste thuiswedstrijd werd gewonnen, 4-2 tegen FC VVC, en men hoopt dat in ieder geval een goed vervolg te geven.

Nieuwkoop en SV Gouda stonden in het recente verleden niet tegenover elkaar.

Voorafgaand aan de wedstrijd zal er een minuut stilte worden gehouden voor de deze week overleden erelid Wim van der Starre. De aftrap is zaterdag om 14:30 uur op Sportpark de Dulen.