Van de bestuurstafel

27 augustus 2020 16:00

Ronald de Jong

Woensdagavond trapte het bestuur het nieuwe seizoen af met de eerste bestuursvergadering. In dit bericht lees je wat er zoal besproken is. En dat is veel dit keer.

Bij de start van een nieuw seizoen gaat de nodige aandacht uit naar het opstarten van de wedstrijden en de naderende Algemene ledenvergadering (ALV). Dit jaar is het opstarten een stukje spannender gezien alle coronamaatregelen waar we rekening mee moeten houden. Voor de komende maand staan er daarom geen bijzondere activiteiten op de agenda, buiten de ALV op donderdag 17 september 2020 om 20.30u.

RvC
Bij SV Nieuwkoop hebben we een Raad van Commissarissen (RvC) dat toezicht houdt op het functioneren van het bestuur. Zij kunnen gevraagd én ongevraagd advies geven. De RvC was al eventjes niet meer functioneel, omdat de vorige commissarissen waren gestopt met hun activiteiten. Inmiddels is het gelukt om drie kandidaat-commissarissen te strikken. Zij worden benoemd door de ALV. Dit zijn Ad van Lente, Peter Stolk en Jeffry van der Lek.

Begroting en rekening
Tijdens de ALV zullen de begroting en rekening worden gepresenteerd. De jaarrekening kan met een klein plusje worden afgesloten. Dankzij steunmaatregelen van de overheid zijn de grootste klappen als gevolg van de coronacrisis opgevangen. Hierdoor eindigen we niet in het rood. We hebben hierbij de opbrengsten van acties voor nieuwe kleedkamers e.d. kunnen reserveren én we hebben geld kunnen reserveren voor groot onderhoud aan het gebouw en technische installaties. Al met al een goed resultaat, ware het niet dat dit resultaat vele malen beter was geweest als we half maart niet hadden moeten stoppen. Dat geeft hoop voor de toekomst. In de sluitende begroting voor het nieuwe seizoen houden we geen rekening met nog meer gederfde inkomsten, maar het zal nog een hele uitdaging worden de begroting te halen. We zullen waarschijnlijk toch minder activiteiten kunnen organiseren. De begroting en rekening worden ter goedkeuring voorgelegd aan de ALV.

Start seizoen en corona
Vanaf komende zaterdag start het nieuwe seizoen. De O13 en ouder komen al in actie met bekerwedstrijden. Volgende week starten ook de O8 t/m O11 met de competitie. Zeker in dat weekend hebben we al heel veel thuiswedstrijden. Dit vraagt aandacht voor het opvolgen van de coronamaatregelen:

• houd 1.5m afstand van elkaar;
  • houd je aan het eenrichtingsverkeer in het clubgebouw;
  • houd je aan de drie uitgiftepunten in de kantine, in de kantine mag je alleen zitten op de beschikbare zitplaatsen. Zijn er geen zitplaatsen ga dan naar buiten;
  • trainers en leiders moeten ook 1.5m afstand van de kinderen houden. Dit betekent dat teambesprekingen e.d. niet in de kleedkamer kunnen. Doe dat zoveel mogelijk buiten;
  • senioren moeten buiten het veld 1.5m afstand houden. Dat betekent niet met z'n allen tegelijk in de kleedkamer. Kleed je daarom al vóór de wedstrijd om en douche zoveel mogelijk thuis;
  • en heb je klachten als hoesten, snotneus, hoofdpijn, koorts dan kom je niet naar de club.

We hebben imiddels gehoord dat handhaving controleert bij voetbalverenigingen, dus laten we er met z'n allen voor zorgen dat we gezond blijven, kunnen blijven voetballen en niet worden gesloten!

Kleedkamers
Tijdens de ALV zal er uitgebreider ingegaan worden op de stand van zaken van de nieuwe kleedkamers. Uiteraard zetten we niet zomaar even een paar nieuwe kleedkamers neer. Daarom is geregeld dat we de twee kleedkamers in de scholen kunnen gebruiken op drukke dagen. Dit zijn twee heel mooie en grote kleedkamers. Tot de winterstop zullen we als proef daar de meidenteams plaatsen, indien er geen kleedkamers beschikbaar zijn.

Hulp
Op 19 september is het World Cleanup Day. SV Nieuwkoop heeft zich aangesloten bij het Sport Schoon programma. Teams helpen dan mee de openbare ruimte rondom het complex schoon te houden. De teams én de vereniging krijgen hier van de gemeente geld voor, dus we roepen alle teams op om mee te helpen! De teamleiders worden benaderd door de Sport Schoon commissie.

Ook zijn we op zoek naar een extra redactielid voor de redactie van de website, app, social media en youtube. Lijkt het je leuk om artikelen te schrijven, wedstrijdverslagen te maken, verslag te doen of zelfs filmpjes te maken voor youtube en social media? Meld je dan bij Donna Twilt.