Speler van de week: Stan Notenboom uit de JO9-1

7 september 2020 18:15

Kaj Lunstroo

Afgelopen zaterdag hebben de pupillen van SV Nieuwkoop de eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld! Wekelijks wordt een jeugdspeler van de club uitgeroepen tot ‘Speler van de week’. Deze week is het de beurt aan Stan Notenboom uit de JO9-1. Stan voetbalt met veel plezier bij Nieuwkoop. Hij heeft het naar zijn zin met zijn teamgenoten, kan goed benoemen waar hij al goed in is en waar hij nog wat beter in kan worden. Hij sluit af met een belangrijke tip voor alle leden van de vereniging.

Na een lange zomer zijn de trainingen, wedstrijden en activiteiten weer begonnen bij de club. Heb jij er weer zin in in?
Ik heb er weer heel veel zin in. Afgelopen zaterdag hebben we de eerste wedstrijd van het seizoen gespeeld. We wonnen deze wedstrijd met 11-2.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Dat weet ik niet meer zo goed. Papa heeft vroeger ook op voetbal gezeten. Ik ga graag buiten spelen en soms ook voetballen met vriendjes. Bij Nieuwkoop vind ik het erg leuk om te voetballen. Ik ga graag naar de training. Het liefst speel ik partijtjes en speel ik een wedstrijd op zaterdag.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Dit jaar speel ik in de JO9-1. Ik kom over van de JO8-1. De meeste jongens kende ik al, maar ik heb ook nieuwe voetbalvrienden kunnen maken. Het is een gezellig team en met alle teamgenoten kan ik het goed vinden.

Op welke positie speel je het liefst en wat zijn je sterke kwaliteiten?
Het liefst sta ik in de verdediging. Ik kan goed ballen afpakken met een sliding en de bal weer overspelen naar een teamgenoot.

Waar zou je nog op kunnen trainen om beter in te worden?
Ik ben een rechtspoot, hiermee kan ik goed passen, schieten en slidings maken. Soms probeer ik ook met mijn linkerbeen te voetballen, maar dit vind ik wel wat lastig soms. Hier kan ik nog wel een beetje op trainen en dat doe ik soms ook.

Pak je liever de bal af van de tegenstander of maak je liever zelf een doelpunt als je een keer mee naar voren bent?
Het liefst pak ik de ballen af, dat is mijn taak als verdediger. Ik denk dat dit heel belangrijk is naast scoren. Als je niet scoort kun je niet winnen, maar als je de ballen niet afpakt kan dat ook niet. Als ik mag kiezen tussen een assist geven of zelf een doelpunt maken, dan scoor ik toch liever zelf. Als verdediger krijg je niet heel vaak de mogelijkheid om te kunnen scoren.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Zoals je kunt zien ben ik voor Feyenoord. Ik heb een mooi shirt en broekje van Feyenoord en ook kijk ik naar wedstrijden van Feyenoord als ze weer op tv zijn. Jens Toornstra en Luis Sinisterra zijn mijn favoriete spelers op dit moment. Toornstra kan goed schieten en Sinisterra kan goed acties maken en zijn tegenstander uitspelen.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Tijdens een wedstrijd kreeg ik de bal aangespeeld en ik stond echt heel ver van het doel van de tegenstander af. Toen schoot ik heel hard op doel en hij vloog zo de bovenhoek in, hier was ik wel trots op.

Heb je een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Vorig seizoen kregen we bij de laatste training een lekker ijsje na afloop. Op deze manier konden we het seizoen een beetje afsluiten met elkaar. Ook doe ik wel eens mee aan activiteiten bij de voetbalclub. Dat vind ik ook altijd leuk om te doen.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetbal?
Ik ga heel graag buiten spelen met vriendjes uit mijn straat. Op dit moment zijn we druk bezig met het bouwen aan een hut om er leuk met elkaar in te kunnen spelen. Hij wordt heel erg mooi.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Voetbal is een teamsport, daarom is samenwerken erg belangrijk. In mijn team gaat dit erg goed, omdat we elkaar goed kennen en het gezellig is. Dan kunnen we goed de bal overspelen naar elkaar. Belangrijk is dat als je vrij staat, hard roept en om de bal vraagt. Dat doe ik ook als ik de bal wil hebben. We hebben niet voor niks met 11-2 gewonnen afgelopen week! ;)

Stan_Notenboom1.jpg