Speler van de week: Sven Busscher uit de JO11-3

28 september 2020 15:15

Kaj Lunstroo

Terwijl ‘De speler van de week’ al klaar staat voor het interview in zijn tenue, heeft hij net zijn wedstrijd gespeeld van dit weekend. Deze week is de eer aan Sven Busscher uit de JO11-3. Hij is een fanatieke aanvaller. Winnen is het belangrijkste naast plezier hebben met zijn teamgenoten. Hij kijkt goed naar (voor hem) de beste speler van zijn favoriete voetbalteam en kan goed benoemen wat hij van hem kan leren. Daarnaast beleeft hij geweldige avonturen tijdens het slaapweekend bij de club en heeft hij een hele goede tip.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Ik vind het erg leuk bij Nieuwkoop. Het allerliefst speel ik wedstrijden, maar de trainingen vind ik ook erg leuk. Heel graag ga ik op doel schieten en partijtjes spelen, maar het is ook belangrijk om pass oefeningen te doen. Mijn vader is leider, dus dat is ook nog eens erg leuk.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Dit seizoen speel ik in de JO11-3, we spelen voor het eerst op een half veld. Dit veld is langer en breder en we spelen nu 8 tegen 8. De meeste jongens kon ik al, het is een samenstelling van de JO10-3 en onder de 10-4.

Op welke positie speel je het liefst en wat zijn je sterke kwaliteiten?
Mijn positie is in de aanval. Ik sta vaak op de rechterflank van het veld. Mijn rechterbeen ben ik het sterkst in, maar met links kan ik ook wel schieten. Ik heb ook wel eens gescoord met mijn ‘chocoladebeen’. Ik denk dat schieten op doel een van mijn sterkere kwaliteiten is, dat vind ik het leukst om te doen.

Geef je liever een assist of scoor je liever zelf een doelpunt?
Het liefst maak ik zelf doelpunten, ik ben een echte aanvaller. Maar als een teamgenoot er beter voorstaat, geef ik de bal af. Het belangrijkste is dat we zo veel mogelijk doelpunten maken! Wanneer ik een assist geef voel ik me ook trots.

Speel je liever op natuurgras of kunstgras?
Het liefst speel ik op echt gras, dit loopt lekkerder dan kunstgras. Ook is het fijner glijden en slidings maken op een grasveld, op kunstgras krijg je dan schaafwonden.

Tekst gaat verder onder de foto
JO11-3-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Sven

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Er zijn meerdere clubs die ik heel goed vind. Liverpool, Barcelona en Ajax. Maar Ajax kijk en volg ik het liefst. Antony vind ik nu de beste bij Ajax, ik heb ook het nieuwe uitshirt met Antony achterop. Antony is heel technisch en kan veel trucjes. Dat zou ik wel net zo goed als hem willen kunnen. Vandaag scoorde ik nog, nadat ik twee jongens voorbij speelde.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Vorig seizoen heb ik een heel mooi doelpunt gemaakt. Ik schoot vanaf de helft van het veld op het doel, de keeper miste de bal en toen vlaag de bal in het net. Ik denk dat ik wel hard kan schieten, maar dan moet de bal wel goed zijn opgepompt.

Heb je een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Er zijn meerdere leuke activiteiten en evenementen bij de club. Het leukste vind ik het slaapweekend bij de kantine. Dan doen we leuke spelletjes en kan ik lekker veel voetballen. Ook mag je tot heel laat opblijven. Een keer was ik in slaap gevallen op de middenstip van het hoofdveld, toen ben ik in een kruiwagen weer meegenomen. Toen werd ik wakker in m'n eigen bed, hier weet ik niet zo veel meer van, maar er zijn wel foto’s van gemaakt.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetbal?
Meerdere dingen vind ik leuk om te doen, ik ga graag gamen op de telefoon of tablet en ik vind het ook leuk om buiten te spelen met vriendjes. Ook heb ik vriendjes die het leuk vinden om buiten te voetballen met elkaar.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Mijn tip is voor alle (jeugd)spelers van de club. Soms is het een beetje druk op het veld, wanneer iedereen op een ‘kluitje’ loopt, is het belangrijk dat je met of zonder bal de ruimte opzoekt. Dan kan je aangespeeld worden als je dan vrij loopt. Zo kan je goed blijven overspelen naar elkaaar.

Sven_Busscher.jpg