Van de bestuurstafel

6 november 2020 19:15

Ronald de Jong

Afgelopen woensdag vergaderde het bestuur. Wederom digitaal vanwege de situatie rondom het coronavirus. Wat er zoal is besproken lees je hier.

In de vergadering is uiteraard uitgebreid gesproken over de situatie waarin we op dit moment met z'n allen zitten. Bij diverse teams zijn spelers in quarantaine en positief getest, of geweest. SV Nieuwkoop is gelukkig nog geen bron geweest en er is geen clusteruitbraak geweest. Uiteraard hopen we dat het met iedereen goed gaat en wenst het bestuur iedereen een goede gezondheid toe!

Naast de reguliere trainingen spelen diverse teams op de zaterdag oefenwedstrijden. Dit verloopt prima. Helaas zijn er geen toeschouwers toegestaan en we zien dat dat goed verloopt. Daar zijn we iedereen dankbaar voor.  Voor de senioren is het trainen wat lastiger. Zij mochten nog in groepjes van 4 trainen, maar nu nog maar met twee personen. Dat is erg lastig waardoor de selectie in deze twee strengere weken niet regulier zal trainen. Wel is er een heel mooi initiatief ontstaan in samenwerking met Habfit. Via digitale weg kan elke dinsdagavond een training gevolgd worden, gratis en voor niets. Lees in het nieuwsbericht hoe dit werkt. Iedereen is welkom! Wil je met je team een onderlinge oefenwedstrijd spelen, meldt dat dan altijd aan bij de wedstrijdorganisatie. Zij houden het zicht op de beschikbaarheid van de velden. En heb je een scheidsrechter nodig bij je wedstrijd, vraag dit dan aan de scheidsrechterscommissie.

De KNVB heeft "Plan B" ingediend. Plan B voorziet in een herstart van de competities half januari. De bekercompetitie gaat niet meer door om ruimte in het rooster te krijgen. Ook zal er langer, tot in juni, worden doorgevoetbald. Om ons daarop voor te bereiden zullen binnenkort de vrijwilligersroosters weer gevuld gaan worden voor de bar, keuken en ontvangstdienst. Meer info volgt binnenkort.

De werkzaamheden voor het plaatsen van de zonnepanelen zijn gestart. Deze week is de dakbedekking vervangen. Begin december start ST Warmte uit Nieuwveen met het installeren van 70 panelen. De financiering van de zonnepanelen is mogelijk gemaakt door de sponsoracties van onze jeugdleden, een substantiële bijdrage door de Vriendenclub van SV Nieuwkoop en Rabobank coöperatiefonds.

Recent is ook de Rabobank Clubsupport actie gehouden. De leden van Rabobank hebben € 596 aan SV Nieuwkoop toegewezen. Daar zijn we heel blij mee!

Wist je trouwens dat je een geblesseerde of langdurig zieke speler een opkikker kunt laten bezorgen? Teamleiders kunnen een mail sturen naar [email protected] met de gegevens van de betreffende speler en die krijgt dan een opkikker thuisbezorgd.

De volgende bestuursvergadering is 2 december.