Speler van de week: Dilara Toprakli uit de MO11-1

10 november 2020 22:15

Kaj Lunstroo

Ondanks dat de competities nog stilliggen kan er gelukkig nog steeds getraind worden door de jeugd. Het liefst start voor iedereen de competitie weer, maar we moeten nog even geduld hebben. Gelukkig kunnen we nog steeds elke week de ‘Speler van de week’ interviewen en kennis laten maken met de rest van de vereniging. Deze week is de eer aan Dilara Toprakli uit de MO11-1. Deze meid speelt met veel plezier voetbal. Zij speelt in een goed en gezellig team en heeft al leuke herinneringen bij de club. Verder vertelt ze over haar kwaliteiten en heeft ze een goede tip voor alle leden.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
In groep 5 deed ik mee aan het schoolvoetbaltoernooi, toen bleek ik het erg leuk te vinden en wilde ik graag op voetbal. Ik ging dit alleen doen en dat was eerst wel een beetje spannend. Ik wilde niet beginnen in een jongens team, maar helaas was ik nog te jong voor de MO11. Maar nu heb ik het reuze naar m'n zin, ook met mijn teamgenoten. Helaas kunnen we geen wedstrijden spelen op dit moment, maar gelukkig gaat de training wel nog door.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Vorig seizoen speelde ik in de JO9-5M. Dit was wel gewoon een team met andere meiden, maar er bestond nog geen MO9. Dit seizoen speel ik wel in een ‘echt’ meiden team. Op papier heten we nu echt Meiden Onder de 11-1 en we spelen in een competitie tegen andere MO11 teams.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Het liefst speel ik op het middenveld, maar soms moet ik ook achterin spelen. Meestal sta ik rechts midden, maar dus ook wel eens rechts achterin. Heel af en toe ga ik ook wel eens op doel, maar dat hoeft alleen als een van de andere twee keepers niet kan of wil. Mijn sterke kwaliteit is mijn snelheid. Ik ben dan wel niet zo groot, maar ik kan wel hard rennen. Verder kan ik nog wat beter worden in het overzicht behouden en rustig blijven als ik de bal heb afgepakt of ontvang, soms speel ik hem dan te snel of te hard naar voren.

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?
Eerlijk gezegd maak ik het liefst zelf een doelpunt, maar ik speel de bal zeker af als mijn teamgenoten er beter voorstaan. Dat vind ik wel belangrijk, maar ik vind het wel leuk om te scoren.

Speel je liever op kunstgras of natuurgras?
Het liefst speel ik op kunstgras, daarop heb je het meeste grip. Natuurgras kan erg glad en hobbelig zijn en dat maakt het soms een beetje moeilijk.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Het liefst kijk ik naar het Nederlandse Vrouwen Elftal. Zij zijn een erg goed team en kunnen goed samenspelen. Jackie Groenen vind ik het beste, zij speelt ook op het middenveld, net als ik. Ook is zij net als ik niet de grootste op het veld, maar toch is ze een van de betere.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Ik dribbelde eerst met de bal, daarna kon ik op doel schieten. De bal vloog tegen de paal en kwam weer terug het veld in. De bal belandde zelfs weer voor mijn eigen voeten, zonder na te denken trapte ik hem nog een keer keihard en landde de bal, prachtig, in de kruising. Was niet helemaal de bedoeling, maar ik was er hartstikke blij om.

Heb je een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Vorig seizoen hadden we een hele leuke training met watergevechten en andere spelletjes. De trainers hadden waterpistolen meegenomen die dag. Het was erg heet en daarom was dit als verrassing bedacht. We deden parcourtjes en dan moest je dribbelen met de bal en mochten we elkaar natspuiten. Dit was een erg leuke training.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetbal?
Naast voetbal doe ik ook nog aan turnen. Ik train ook nog een keer in de week in de gymzaal. Dit vind ik ook erg leuk. De oefeningen doe je wel alleen, maar trainen doe je ook in een groepje. Dus is het ook een beetje een teamsport. Verder vind ik het ook erg leuk om te tekenen, zelf lekker creatief zijn en mooi tekenen.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Mijn tip is voor iedereen van de club: niet bang zijn voor de bal! Ik heb al twee keer hard de bal tegen mijn gezicht gekregen, maar dit weerhoudt en stopt mij niet om voor de bal te vechten en de duels aan te gaan. Als je niet vol de duels ingaat zal jij eerder pijn hebben dan wanneer je dit niet doet.

Dilara_Toprakli.jpg