Speler van de week: Stijn Geurs uit de JO8-3

16 november 2020 19:45

Kaj Lunstroo

Nieuwe maandag, nieuwe Speler van de Week. Terwijl de jeugdspelers deze periode het moeten doen met oefenwedstrijden tegen clubgenoten, kan de rest genieten van weer een nieuwe speler om beter te leren kennen. Met deze week een jonge speler uit de JO8-3, Stijn Geurs. Hij heeft heel veel plezier in de sport, scoort graag doelpunten, maar verdedigen vindt hij ook heel belangrijk. Daarnaast kan Stijn goed benoemen waar hij al goed in is, maar ook waar hij nog wat beter in kan worden. Stijn sluit af met een heel goede tip voor zijn collega middenvelders van SV Nieuwkoop.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Mijn oudere broer speelt al wat langer bij Nieuwkoop en dan ging ik wel eens mee om te kijken. Ook woon ik heel vlakbij de club en kom ik hier vaak langs. Mij leek het ook erg leuk, daarom ben ik het gaan proberen. Het liefst speel ik elke week een wedstrijd, maar dat kan nu niet. Wel spelen we oefenwedstrijden tegen andere teams van Nieuwkoop, ook hebben we een toernooitje gespeeld.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Ik speel nu voor het eerst in de ‘Jongens Onder de 8’, we hebben een goed team en het is erg gezellig met elkaar. In mijn team speelt ook een klasgenoot van mij, maar ik heb ook al nieuwe vrienden gemaakt.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Ik sta altijd op het middenveld, dan moet je zowel aanvallen als verdedigen. Ik vind dit allebei leuk om te doen, maar vooral heel belangrijk. Ik kan al goed de bal hard schieten, hoog en hard naar voren. Het is wel belangrijk dat de bal bij mijn teamgenoten komt natuurlijk. Met mijn rechterbeen kan ik al goed schieten, met mijn linkerbeen kan ik wel nog wat beter worden. Overspelen is soms ook moeilijk, de bal komt ook soms bij de tegenstander. Gelukkig oefenen we hier veel mee op de training.

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?
Tuurlijk maak ik liever zelf een doelpunt, heel graag zelfs. Maar als mijn teamgenoot echt vrij staat ga ik overspelen, anders kan de tegenstander de bal van mij afpakken en dan kan er niet gescoord worden.

Speel je liever op kunstgras of natuurgras?
Het liefst speel ik op kunstgras, zodat ik niet zo vies word. Maar eigenlijk gebeurt dat vooral als je slidings maakt, dat doe ik niet zo heel veel. Alleen als ik op het laatste moment de bal wil wegtikken van de lijn of voor de voeten van een tegenstander.

Tekst gaat verder onder de foto
JO8-3-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Stijn

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favoriete team, maar daar spelen heel veel goede spelers. Maar als ik toch moet kiezen is het Dusan Tadic. Hij maakt veel doelpunten en kan heel goed en hard schieten. Elke training neem ik ook nog eens mijn Ajax-bidon mee om water te kunnen drinken.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Na de wedstrijd mag iedereen een penalty nemen, dat gebeurt na elke wedstrijd. Ik schoot hem een keer keihard, met een streep, in de kruising. De keeper kon hem echt niet tegenhouden.

Heb je een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Op de training doen we wel eens een spel, dan moeten we op doel schieten en proberen te scoren en als dat lukt ga je een stukje naar achter, naar een volgend pylonnetje. Zo moet je steeds van een grotere afstand op doel schieten. Dit vind ik erg leuk, dit is ook al een leuke herinnering.

Heb je nog andere hobby’s naast het voetbal?
Na school ga ik graag buitenspelen op straat samen met vriendjes uit de straat, soms ook voetballen, maar ook verschillende renspelletjes.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Ik heb een goede tip voor andere middenvelders van SV Nieuwkoop. Als middenvelder heb je twee taken, je moet goed helpen verdedigen, maar ook mee helpen in de aanval. Daarom moet je goed heen en weer rennen met de bal mee. Ook is het passen heel belangrijk, dit zegt de trainer ook vaak.

Stijn_Geurs.jpg