Winterstop en daarna?

26 november 2020 16:30

Ronald de Jong

Binnenkort begint de winterstop. In dit bericht vertellen we daar meer over en geven we een doorkijk wat er daarna gaat gebeuren.

Oefenwedstrijden en trainen

De winterstop begint op zaterdag 19 december. Dit is de datum waarop de competitie voor de jeugd eigenlijk in winterstop zou gaan. Oefenwedstrijden kunnen dus nog gespeeld worden tot en met het weekeinde van 12 december.  Trainingen mogen wel door gaan. Het is aan de trainers zelf om te beslissen of en wanneer ze stoppen met trainen. Dat geldt voor doordeweeks en de zaterdagen.

De KNVB gaat er nu van uit dat de competitie op zaterdag 16 januari kan herstarten. Of dat echt kan is natuurlijk nog afwachten.

Net als afgelopen jaren worden de teams voor de voorjaarsreeks O13 t/m O19 weer opnieuw ingedeeld. Normaal gesproken worden deze indelingen gebaseerd op de (eind)standen van de najaarsreeks. Aangezien er in dit seizoen geen (eind)standen van de najaarsreeks beschikbaar zijn en er slechts een gering aantal wedstrijden zijn gespeeld, zal het voorjaar 2021 in twee delen worden gesplitst van zeven wedstrijden. In deze competities worden de teams opgedeeld in poules van 8 waarin een halve competitie wordt afgewerkt. De resultaten uit de eerste reeks vormen dan de basis voor de daarna samen te stellen voorjaarsreeks. Na de tweede en derde competitieronde wordt door de competitieleider van de KNVB actief naar de uitslagen gekeken en daar waar nodig en mogelijk heringedeeld.

Ook de O8 t/m O11 teams worden opnieuw ingedeeld. Zij spelen sowieso al kleinere competities.

Op 19 december wordt de nieuwe indeling door de KNVB bekendgemaakt. Het wedstrijdprogramma wordt op 6 januari bekend gemaakt.