Lock down bij SV Nieuwkoop

15 december 2020 20:15

Ronald de Jong

We zitten voorlopig in een lock down. Wat dat betekent voor SV Nieuwkoop vertellen we in dit bericht.

Voor de jeugd verandert er niets. Er mag nog steeds getraind worden en onderlinge oefenwedstrijden mogen nog steeds gespeeld worden. Zoals eerder gemeld houden we winterstop aan en zijn er dit jaar geen oefenwedstrijden meer. Het is aan de trainers om te bepalen of er getraind wordt. De senioren mogen alleen nog in tweetallen trainen, op 1.5m afstand. Onderlinge wedstrijden zijn voor hen niet togestaan.

De KNVB wilde de jeugdcompetities op 16 januari hervatten. Inmiddels is duidelijk dat dat niet gaat gebeuren. De KNVB wacht de persconferentie op 12 januari 2021 af en zal daarna bepalen hoe er met de jeugdcompetities wordt omgegaan.

Omdat binnensportaccommodaties dicht zijn is er helaas geen zaalvoetbaltoernooi.

Het sluiten van de scholen en de aanstaande vakantie betekent ook dat het weer aantrekkelijker wordt voor de jeugd om zonder toestemming van het bestuur op het complex te gaan voetballen. Alle hekken worden weer voorzien van hangsloten, behalve de hoofdingang (die moet gebruikt kunnen worden voor trainen). En het bestuur herhaalt voor de zekerheid dat het meegeven van de sleutel aan leden om toegang te krijgen tot het complex NIET is toegestaan. Voetballen/trainen zonder dat dit vanuit de club wordt georganiseerd, en dus zonder volwassen leiding en coronatoezicht, is niet toegestaan. Op de hekken is aangegeven dat de toegang verboden is voor onbevoegden. De politie en handhaving kunnen hier tegen optreden en houden de komende weken extra toezicht. Het bestuur gaat er vanuit dat iedereen hier op de juiste wijze mee om gaat.