Speler van de week: Esmee Verkerk uit de MO13-1

21 december 2020 17:45

Kaj Lunstroo

We zijn alweer aangekomen bij de laatste ‘Speler van de week’ van 2020. De kerstvakantie is begonnen en dat geldt ook voor de winterstop. In deze laatste week is de eer aan een speler uit de MO13-1: Esmee Verkerk. Zij speelt pas enkele seizoenen bij de club, maar mocht in haar eerste seizoen gelijk een kampioenschap vieren. Daarnaast vertelt Esmee over haar kwaliteiten, maar ook waar ze nog beter in kan worden. Esmee sluit af met een goede tip voor clubgenoten, maar ook voor de trainers. Naast veel leesplezier wens ik jullie ook fijne feestdagen en een sportief 2021.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Een goede vriendin van mij was al lid van de club en voetbalde in een meidenteam. Ik wilde ook graag sporten en ging het graag proberen hier bij SV Nieuwkoop. Nu heb ik heel veel plezier en spelen we in een gezellig team. Ik heb ook al nieuwe vriendinnen kunnen maken.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Nu speel ik in de ‘Meiden onder de 13’ en ook heb ik in de MO11 gespeeld. Ik speel nu twee jaar bij Nieuwkoop. Bij de MO11 zijn we zelfs kampioen geworden, dat was al in mijn eerste seizoen.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Eigenlijk speel ik altijd in de verdediging, op de rechtsback positie. Ook speel ik wel eens op het middenveld, maar ik ben een betere verdediger. Ik kan met mijn snelheid goed ballen afpakken en dan weer overspelen naar mijn teamgenoten. Op de training oefenen we het ook wel eens, maar de bal koppen vind ik nog wel lastig en soms ook een beetje vervelend. Daar zou ik nog wel wat beter in kunnen worden.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favoriete team, op tv kijk ik naar wedstrijden. Alle voetballers zijn goed, maar het liefst volg ik de aanvallers. Dusan Tadic vind ik de beste, hij scoort veel doelpunten voor het team.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?
Het liefst speel ik op kunstgras, hierop komt er geen gras en modder tussen mijn noppen. Vaak zijn de grasvelden waar wij op spelen erg drassig. Kunstgrasvelden zijn mooi strak en daar blijft de bal goed op rollen.

Tekst gaat verder onder de foto

Het team van Esmee

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Als verdediger maak ik niet heel veel doelpunten, ook nog niet een ‘aller mooiste’. Maar wel heb ik een keer een penalty genomen en gescoord, de bal schoot ik goed in de hoek, de keeper kon hem niet tegenhouden.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Zoals ik al zei zijn we een keer kampioen geworden. Toen hebben we een mooie kampioensfoto gemaakt en een feestje gevierd in de kantine met allerlei lekkers. Dit was meteen in mijn eerste seizoen, dit was erg leuk om mee te maken.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?
Verder doe ik geen andere sporten. Ik vind het erg gezellig om gewoon lekker met mijn vriendinnen af te spreken, te spelen met elkaar en andere ‘meidendingen’ te doen.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Dit seizoen spelen we voor het eerst op een heel veld. Ik merk dat de conditie wel erg belangrijk is in de wedstrijden. We moeten veel rennen met de bal, maar ook zonder de bal. De trainers kunnen hierbij helpen door ook conditieoefeningen te doen tijdens de trainingen. Dus mijn tip is voor voetballers, maar ook een beetje voor de trainers van de club.