Speler van de week: Mauro Schreven uit de JO10-3

16 februari 2021 20:45

Kaj Lunstroo

Door de sneeuwval en het ijs in de sloten kon er eventjes niet gevoetbald worden. Wel is er weer een nieuwe ‘Speler van de week’, de eerste sinds de winterstop. Mauro Schreven is 9 jaar en speelt in de JO10-3. Hij is een ‘echte’ aanvaller en vertelt over zijn kwaliteiten, ook vertelt hij waar hij nog beter in kan worden. Hij sluit af met een goede tip voor alle clubleden.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Op school voetballen we altijd in de pauze, daarnaast speel ik graag op straat. Een vriendje van mij was al lid van de club. Toen ben ik een keer meegegaan, ik vond het gelijk erg leuk. Ik heb het erg naar mijn zin. Ik heb veel nieuwe vrienden kunnen maken en ik voetbal met veel plezier. Op de training oefen ik graag met op doel schieten, maar wedstrijden spelen vind ik het leukst.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Ik speel nu in de JO10-3. Ik ben begonnen met meetrainen met JO8-3, mijn vriendje zat in dat team. Nu speel ik echt met mijn eigen team, dat is wel het leukst. Nu ik vaste teamgenoten en vrienden heb.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Het vaakst speel ik in de aanval, aan de zijkant en dan het liefst op linksbuiten. Mijn sterkste kwaliteit is op doel schieten. Ik kan hard schieten en ook goed mikken. Veel doelpunten scoor ik op deze manier. Ik kan nog wat beter worden in omschakelen en meeverdedigen, dit krijg ik ook te horen van de trainers. Soms mag ik ook op doel staan, dat vind ik ook leuk om te doen. Maar, aanvallen vind ik echt wel leuker.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ik kijk graag naar Ajax en Juventus en dan het liefst naar Sébastien Haller en Cristiano Ronaldo. Zij maken allebei veel doelpunten en kunnen goed op doel schieten.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?
Het liefst speel ik op kunstgras, dan rolt de bal het beste en heb ik geen last van putjes en polletjes. We trainen de ene dag op gras en de andere dag op kunstgras. Maar, de meeste wedstrijden spelen wij op kunstgras.

Tekst gaat verder onder de foto
JO10-3-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Mauro

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Tijdens het mix toernooi heb ik mijn mooiste doelpunt gemaakt. Ik kreeg een hoge voorzet, ik moest hoog springen, met mijn hoofd knikte ik de bal langs de keeper en in het doel.

Maak je liever een doelpunt of geef je liever een assist?
Eerlijk gezegd maak ik zelf liever een doelpunt. Ook geef ik graag voorzetten, maar ik ben beter in op doel schieten.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Ik zit nog niet heel lang bij de club, maar ik heb alleen maar leuke herinneringen. Ik ga graag trainen en speel graag wedstrijden. Ik heb het altijd naar mijn zin.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?
Naast voetballen doe ik aan nog een sport. Ik doe ook aan Krav Maga, dit doe ik in Bodegraven. Hier leer ik mijzelf te verdedigen. Bijvoorbeeld hoe je moet loskomen als iemand mij vast houdt. Dit vind ik ook leuk om te doen, eigenlijk ben ik wel sportief en ik vind het leuk om te bewegen en sporten.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Ik heb een tip voor alle voetballers voor de club, ook voor mijzelf eigenlijk. Ik krijg dit ook wel eens te horen van mijn trainers. Als wij voorin de bal kwijt raken is het belangrijk dat je snel omschakelt om de bal weer te veroveren. Dit geldt ook voor de aanvallers. Hoe sneller je omschakelt met het hele team, des te sneller kan de bal afgepakt worden.

Mauro_Schreven1.png