Speler van de week: Milo Disseldorp uit de JO8-1

1 maart 2021 19:30

Kaj Lunstroo

Een nieuwe week is weer aangebroken, dit brengt ook weer een nieuwe ‘Speler van de week’ met zich mee. Deze week is dat Milo Disseldorp, hij speelt in de JO8-1. Milo vertelt over zijn kwaliteiten als verdediger, maar kan ook goed uitleggen waar hij nog beter in kan worden. Milo vertelt over een leuke dag op het strand met zijn team, van enkele weken geleden. Milo sluit af met een tip voor de verdedigers van onze club.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Met veel plezier kom ik naar de voetbal, ik vind het een leuke sport en ik heb het naar mijn zin. Partijtje spelen vind ik het leukste om te doen op de training. Ik weet nog dat mijn vader voetbalde, daarom zag ik wel eens een wedstrijd. Ik vond het er leuk uitzien en wilde het ook graag gaan proberen.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Ik ben begonnen bij de mini’s, daarna kwam ik in de JO8-2 en nu speel ik al in de JO8-1. Dit is nu mijn tweede seizoen bij Nieuwkoop.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Het liefst sta ik in de verdediging, daar ben ik het best in. Ik kan goed ballen afpakken en overspelen naar mijn teamgenoten. Ik zou nog wel wat beter kunnen worden in keepen, dat vind ik niet zo leuk om te doen. Als verdediger kan ik wel wat beter worden in koppen, dit oefenen we wel op de training. Je moet goed kunnen mikken en springen.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Van PSV ben ik fan, dat is een goed voetbalteam. Steven Bergwijn is mijn favoriete voetballer, hij is een goede aanvaller die veel doelpunten maakt.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?
Ik speel het liefst op kunstgras, grasvelden kunnen erg hobbelig en drassig zijn. Wedstrijden en trainingen doen we op beide velden. Maar als ik mag kiezen, speel ik het liefst op kunstgras. Het kunstgrasveld is mooi strak en dan rolt de bal het best.

Tekst gaat verder onder de foto!
JO8-1-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Milo

Pak je liever de bal af of maak je liever zelf doelpunten?
Zelf doelpunten maken is natuurlijk erg leuk, maar ik vind het belangrijker om zoveel mogelijk ballen af te pakken. Als ik op de keeper af zou lopen met een teamgenoot, zou ik de bal afgeven. Het maakt mij niet uit wie het doelpunt maakt.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Ik stond bij het doel en kreeg de bal aangespeeld. Met mijn rechterbeen haalde ik uit, de bal vloog in de kruising. Ik was wel trots op mijn doelpunt.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Vorig voetbalseizoen waren we erg goed bezig en konden we kampioen worden, helaas werd de competitie niet afgespeeld door Corona. Vorige week hebben we een hele leuke dag gehad, we zijn met het hele team trainen op het strand. We moesten de duinen oprennen, we gingen oefeningen doen met de bal en partijtje spelen. Op de terug weg gingen we nog eten bij de McDonald’s, dat was erg lekker.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?
Wij hebben een trampoline, daar ga ik graag op springen en spelen. Ook vind ik het leuk om buiten te spelen met vriendjes

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Mijn tip is voor andere verdedigers van SV Nieuwkoop. Als ik de bal heb afgepakt vind ik het belangrijk om gelijk de bal over te spelen naar voren, naar een teamgenoot. Als het kan meteen naar een aanvaller, zodat we snel weer naar voren kunnen. Het is belangrijk om de bal zo snel mogelijk weg te hebben uit de verdediging.

Milo_Disseldorp.png