Speler van de week: Ravi Tersteeg uit de JO10-1

22 maart 2021 19:15

Kaj Lunstroo

Een nieuwe week met weer een nieuwe Speler van de Week. Deze keer is het de beurt aan een speler uit de JO10-1: Ravi Tersteeg. Ravi heeft erg veel plezier in het voetballen bij SV Nieuwkoop. Hij vertelt over zijn sterke kwaliteiten en hij kan goed vertellen waar hij nog wat sterker in kan worden. Ravi vertelt over een mooie herinneringen en hij sluit af met een hele goede tip voor alle leden van de club.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?
Samen met vrienden ging ik al wel eens voetballen met vrienden op het evenemententerrein. Dat vond ik toen al erg leuk, daarom wilde ik graag lid worden van een voetbalclub. Met veel plezier ga ik elke week trainen en wedstrijden spelen. Op de training speel ik het liefst partijtje en afmatteren.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?
Ik kan mij herinneren dat ik ben begonnen bij de mini’s, vervolgens in de JO8, JO9-1 en daarna direct naar de JO10-1. Mijn team van dit seizoen is erg gezellig, we zijn met bijna alle jongens uit de O9 overgegaan naar de O10.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?
Het liefst sta ik op het middenveld, dat is mijn sterkste positie. Ook vind ik dat het leukst, want dan kan je aanvallen en verdedigen. De trainer zegt wel soms dat ik sneller moet omschakelen om mee te kunnen verdedigen. Ik schiet het best met mijn rechterbeen, met links kan ik nog wat beter worden. Mijn passing is denk ik het beste, zowel laag als lange/hoge ballen. Ik denk dat ik technisch nog wat sterker kan worden, daar trainen we voor.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?
Ajax is mijn favoriete team, daar ben ik fan van. Op tv wil ik graag naar de wedstrijden kijken, in het weekend mag ik soms ook in de avond kijken als het op tv is. Tadic vind ik de beste van Ajax, hij kan goed acties maken en hij maakt veel doelpunten.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?
Het liefst speel ik op kunstgras, maar we spelen en trainen op beide velden. Op kunstgras rolt de bal beter en sneller, daardoor kunnen we beter overspelen naar elkaar. Wel krijg je op kunstgras wondjes op je knieën.

Tekst gaat verder onder de foto
JO10-1-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Ravi

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?
Liever geef ik een assist aan mijn teamgenoten. Uit passes of voorzetten kunnen er ook mooie doelpunten gemaakt worden, bijv. uit een hoge voorzet. Ook kan ik op die manier belangrijk zijn. Als ik 1 op 1 met de keeper zou gaan en ik kan de bal afleggen, zou ik dat doen.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?
Mijn mooiste doelpunt maakte ik tegen een team met veel grotere jongens dan wij waren. Ik schoot vanaf ong. de middenlijn. De keeper dook nog wel, maar hij de bal ging over de keeper heen. Dit was een heel mooi doelpunt, ik was er dan ook heel blij mee.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?
Vandaag (afgelopen zaterdag) hebben we een leuke training van de Complete Techniek, daar heb ik veel zin in. Ook heb ik met mijn team in de JO9 een keer een toernooi gewonnen, dat was ook een hele leuke dag met elkaar.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?
Buitenspelen doe ik met veel plezier. Of ik ga met vrienden voetballen bij onze speeltuin, maar dit doen we ook graag op het evenemententerrein. Binnen ga ik graag Fortnite spelen op de Nintendo Switch.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?
Mijn trainer zegt altijd dat je goed naar de bal moet blijven kijken als je de bal wilt afpakken van je directe tegenstander. Wanneer ik de bal dan heb afgepakt, probeer ik de bal goed mee te nemen en om mij heen te kijken of er teamgenoten vrij staan. Als ik nog een paar stappen kan lopen doe ik dat en dan speel ik de bal. Goed de rust bewaren is erg belangrijk! Dit is mijn tip voor de andere leden.

Ravi_Tersteeg1.png