Speler van de week: Max Verlaan uit de JO10-4

19 april 2021 17:15

Kaj Lunstroo

Het is weer tijd voor een nieuwe speler van de week. Deze week een team van de Jongens onder de 10: Max Verlaan uit de JO10-4. Max is 9 jaar, speelt graag in de aanval of als keeper. Max vertelt over zijn kwaliteiten als keeper, maar ook als aanvaller en hij legt uit waar hij nog wat beter in kan worden. Max heeft het erg naar zijn zin in zijn team vertelt hij, vervolgens sluit hij af met een tip voor alle keepers van de vereniging.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?

Voetbal vind ik al jaren erg leuk om te kijken en spelen. Samen met mijn vader ging ik al voetballen en toen wilde ik ook graag lid worden om te trainen en wedstrijden te kunnen spelen. Ik heb het erg naar mijn zin in mijn team, het is altijd gezellig en we kunnen met elkaar grapjes maken. Ik speel met klasgenoten, maar ik heb ook nieuwe vrienden gemaakt.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?

Dit seizoen speel ik in de JO10-4 en ik ben begonnen bij de Jongens onder de 9, volgens mij is dit mijn tweede of derde seizoen. Ik hoop dat we snel weer echte competitie wedstrijden kunnen spelen tegen andere verenigingen. Op de training spelen we veel wedstrijdjes, dat vind ik het leukste om te doen.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?

Ik vind het erg leuk om op doel te staan, alleen ben ik niet de vaste keeper. Dat wisselen we door. Als ik in het veld sta, sta ik meestal in de aanval. Als keeper kan ik erg goed ballen vangen en tegenhouden, als spits is mijn snelheid mijn sterkste kwaliteit. Mijn verdedigende vaardigheden kunnen nog wat beter worden, als veldspeler. Terwijl ik als keeper wat beter kan worden in het duiken ver in de hoek, om de ballen tegen te houden.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?

Het liefst kijk ik naar Ajax, soms kijk ik naar ajax op televisie. Alle spelers van Ajax vind ik erg goed, ik vind niet een iemand de beste. Ze zijn allemaal even belangrijk met elkaar als ze wedstrijden winnen.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?

Het liefst speel ik op kunstgras, dan rolt de bal het beste en daar kan ik beter op rennen. Op natuurgras struikel ik nog wel eens en rolt de bal veel minder goed. Wel trainen we op beide velden, want we spelen ook wedstrijden op beide velden.

Tekst gaat verder onder de foto
JO10-4-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Max

Vind jij het belangrijker om een tegen te houden of zelf een doelpunt te maken?

Ik vind ballen tegenhouden het leukst het leukst om te doen. Doelpunten voorkomen vind ik even belangrijk als doelpunten maken. Je kan er nog zoveel maken, maar als je geen ballen stopt kan je alsnog niet winnen. Daarom maak ik net zo graag een mooie redding.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?

Het is alweer eventjes geleden, maar een teamgenoot gaf een voorzet. Hieruit lukte het mij om de bal op doel te schieten, hij vloog langs de keeper het doel in. Dit was ook nog eens mijn eerste doelpunt die ik heb gemaakt tijdens een voetbalwedstrijd.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?

Ik heb al verschillende leuke herinneringen, ik kom met plezier naar de training en naar de voetbal. Altijd gebeurt er wel iets leuks.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen?

Buiten ga ik graag voetballen met andere kinderen of andere spelletjes spelen. Vaak neem ik dan mijn bal mee. Ook vind ik het leuk om spelletjes te spelen op een mobiele telefoon.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?

Mijn tip is voor andere keepers van onze vereniging. Het is erg belangrijk om goed naar de bal te blijven kijken. Door naar de bal te blijven kijken kan de keeper goed inschatten waar de bal naar toe gaat en waar je dus naar toe moet duiken.Op het laatste moment kies je in welke hoek je gaat duiken of springen.

Max_Verlaan.png