Speler van de week: Dean Knaap uit de JO9-2

26 april 2021 14:45

Kaj Lunstroo

De volgende voetballer van Nieuwkoop speelt pas zijn eerste seizoen bij de club, maar speelt nu al in de JO9-2. Speler van de week: Dean Knaap. Hij is pas 8 jaar oud, maar in zijn eerste seizoen beleeft Dean al veel plezier in de sport. Dean speelt het liefst in de aanval, daarbij vertelt hij over zijn kwaliteiten en waar hij nog beter in kan worden op de training. Naast voetbal speelt Dean nog een andere sport met veel plezier. Dean sluit af met een tip voor alle andere aanvallers van onze vereniging.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?

Dit seizoen zit ik voor het eerst op voetbal. Ik speelde al veel buiten met een bal, op veldjes en pleintjes in de buurt met vrienden. Mijn moeder heeft ook gevoetbald en twee nichtjes van mij spelen ook voetbal. Ik kreeg te horen dat ik wel redelijk kon voetballen en wilde het daarom wel gaan proberen bij sv Nieuwkoop. Ik had het al erg snel naar mijn zin. Ik hoop dat ik volgend seizoen echte competitie wedstrijden kan gaan spelen tegen andere clubs. De oefenwedstrijden tegen teams van Nieuwkoop zijn nu wel leuk geweest. We spelen vooral tegen jongere en oudere teams, dus de niveau verschillen zijn soms wel groot.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?

Dit seizoen speel ik dus voor het eerst in een team, in de JO9-2. Ondanks dat het mijn eerste seizoen is, mocht ik gelijk aansluiten bij het tweede team van de Jongens onder de 9. Daar ben ik wel trots op.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?

Het liefst sta ik in de aanval, maar ik speel ook soms op het middenveld. Het liefst houdt ik mij alleen bezig met aanvallen. Het verdedigen vind ik soms moeilijk, daar moet ik nog beter in worden. De trainers zeggen ook soms dat ik iets sneller de bal kan overspelen, wanneer ik de bal in mijn bezit krijg. Mijn sterke kwaliteiten zijn mijn techniek en het feit dat ik goed met twee benen kan voetballen. Links is mijn sterkste kant, maar ik kan ook al prima met rechts schieten. Als ik buiten ga voetballen oefen ik graag trucjes of met hooghouden.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?

Ajax is mijn favoriete club, ik kijk graag naar ze op televisie. Afgelopen week heb ik nog naar de finale gekeken tegen Vitesse, toen won Ajax de beker. Matthijs de Ligt vond ik de beste van Ajax, maar hij speelt nu bij Juventus. Kylian Mbappe vind ik op dit moment de beste speler, hij is ontzettend snel, technisch en hij maakt veel doelpunten.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?

Ik denk dat ik het liefst op natuurgras speel. Kunstgras is soms erg stug en droog en dan is het niet fijn om slidings te maken of te vallen. Op kunstgras rolt de bal dan wel weer beter. Ik kan goed spelen op beide veldsoorten.

Tekst gaat verder onder de foto
JO9-2-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Dean

Geef je liever een assist of maak je liever zelf een doelpunt?

Eerlijk gezegd maak ik zelf het liefst een doelpunt. Maar, als ik de bal af kan spelen op een teamgenoot die er beter voor staat speel ik de bal op hem. Maar als ik er zelf beter voor sta, probeer ik het liever zelf.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?

Ondanks dat ik nog niet zo lang lid ben, heb ik wel al een paar doelpunten gemaakt. Ik ontving de bal van een teamgenoot, van een afstandje schoot ik op doel. De bal raakte licht de vingertoppen van de keeper en de bal vloog daarna via de onderkant van de lat in het doel.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?

Een aantal weken geleden was er een leuke trainingsdag georganiseerd door de Complete techniek. Er waren allerlei leuke oefeningen en spelletjes om te trainen op onze techniek. Aan het einde speelden we nog een mix toernooitje. Het was een erg leuke dag.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?

Naast voetbal doe ik ook aan basketbal, dit doe ik al 2/3 jaar. Basketbal vind ik ook nog erg leuk om te doen. Mijn oma heeft ook gebasketbald en mijn vader ook, mijn vader speelt het nog steeds. Op dit moment train ik een keer in de week voetbal en een keer in de week basketbal.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?

Mijn tip is voor alle aanvallers van onze vereniging. Deze tip geldt ook goed voor mijzelf. Voor aanvallers lijkt het zo dat zij alleen maar hoeven aan te vallen, maar ze hebben zeker ook een verdedigende taak. Wanneer de verdediger van de tegenstander mee naar voren gaat moet jij als aanvaller ook terug zakken om te helpen verdedigen.

Dean_Knaap.png