Speler van de week: Dante Niehot uit de JO9-3

24 mei 2021 19:30

Kaj Lunstroo

Langzaam komen we tegen het einde van het seizoen. Na weer een lekker lang weekend is het weer tijd om de ‘Speler van de Week’ bekend te maken. Deze week komt de speler uit de JO9-3: Dante Niehot (8 jaar). Dante heeft veel plezier in het voetballen bij Nieuwkoop als verdediger. Hij vertelt over zijn sterke verdedigingskwaliteiten, maar ook wat hem nog een betere speler kan maken. Ook kom je in dit stuk te weten wat de andere hobby is van Dante, hij sluit af met een hele goede tip over het belang van een teamsport.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?

Voordat ik op voetbal ging, speelde ik al graag met een bal. Ik voetbal ook soms in de achtertuin of lekker buiten. Mijn vader heeft vroeger ook gevoetbald, dat heeft hij mij verteld. Ik wilde graag het voetballen gaan proberen bij Nieuwkoop. Ik heb het naar mijn zin op voetbal, zowel de trainingen als de wedstrijden zijn erg leuk.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?

Dit seizoen speel ik in de JO9-3, het is een goed team en daarnaast kan ik het met al mijn teamgenoten kan ik het goed vinden Ik ben begonnen bij de Jongens onder de 8. Mijn vader is een van de twee trainers van ons team, dat vind ik ook leuk.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?

Ik ben een verdediger, dit is ook mijn favoriete positie. Ik ben al goed in slidings maken, ballen afpakken en de bal overspelen. Ik denk dat ik wel wat beter kan worden op technisch gebied, daarvoor doen we oefeningen op de training. De verdediging is de beste positie voor mij.

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?

Ik vind het leuk om naar Ajax te kijken. André Onana vind ik een hele goede keeper. Zelf vind ik het keepen niet zo leuk, maar wel om naar te kijken bij Onana. Hij is heel belangrijk voor Ajax.

Speel jij liever op gras of op kunstgras?

Het liefst speel ik op kunstgras, dan kan je harder rennen. Op natuurgras is het veld zachter en heb je minder grip. Wel kan je op kunstgras schaafwonden krijgen van het veld, maar daar heb ik gelukkig niet zoveel last van.

Tekst gaat verder onder de foto
JO9-3-teamfoto-2020-2021.jpg
Het team van Dante

Pak je liever ballen af of vind jij het leuker om zelf een doelpunt te maken?

Het liefste maak ik zelf doelpunten, maar dat gebeurt niet zo vaak. Ik kan niet zo veel mee naar voren, als dat wel kan ga ik wel eens meedoen aan de aanval. Maar de bal afpakken vind ik net zo belangrijk.

Heb jij een leuke herinnering aan het voetballen bij SV Nieuwkoop?

We hebben een keer een leuke sint en pieten training gehad, georganiseerd door onze trainers. Dit was een erg leuke training en we hebben veel plezier met elkaar gehad.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?

Naast voetbal doe ik ook nog aan drummen, hier heb ik ook erg veel plezier in. Ik vind muziek maken en luisteren erg leuk om te doen. Jammer genoeg heb ik geen eigen drumstel, misschien dat ik er in de toekomst wel eentje heb. Ook vind ik het leuk om te gaan zwemmen en lekker drummen. Daarnaast ga ik ook graag spelen met de Lego bij mij thuis.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?

Voetbal is een teamsport, daarom is het heel belangrijk om goed met elkaar samen te werken. Speel zoveel mogelijk de bal naar elkaar over en probeer elkaar ook te coachen. Op die manier kan je leuk en goed samen voetballen.

JO9-3-teamfoto-2020-2021.jpg