Van de bestuurstafel

12 juni 2021 20:15

Ronald de Jong

Het bestuur vergaderde afgelopen woensdag, hopelijk voor de laatste keer, via de computer. In dit bericht wat er zoals is besproken.

SV Nieuwkoop doet mee aan de Amateurvoetbal loterij. Er kunnen maar liefst 70 prijzen gewonnen worden. De SV Nieuwkoop hoofdprijs is een BBQ Green Egg mini-max ter waarde van € 900. Loten kosten € 2,50 per stuk. De opbrengst komt ten goede aan de nieuwe kleedkamers. Meer informatie volgt binnenkort!

In het najaar wordt de Algemene ledenvergadering gehouden. Bestuursleden die de functie 3 jaar bekleden kunnen aftreden, of er voor kiezen om door te gaan (dat kan 3x). Richard Piké en Ronald de Jong zijn aan hun 3 jarentermijn. De rest van het bestuur is tegelijk aangetreden en daarom is een verdeling gemaakt. Adri Balvert, Igor van der Laar, Donna Twilt en Ben Spanjaard staan ook op de lijst. Ilse Sanders is geen bestuurslid, maar notuleert de bestuursvergadering en de Algemene ledenvergadering. Eerst als secretaris, maar nu als notulist. Zij heeft aangegeven hiermee na 12 jaar te stoppen. Daarom zijn we op zoek naar iemand die de bestuursvergaderingen en Algemene ledenvergadering wil notuleren. Dit is een vrijwilligersfunctie waardoor je niet meer ingezet hoeft te worden op verenigingstaken. Wil je je aanmelden of meer informatie, mail dan naar [email protected].

Op 1 juli 2021 treedt de Wet Bestuur en Toezicht Rechtspersonen ('WBTR') in werking. Hierdoor veranderen sommige regels voor bestuurders van verenigingen. Zoals het er nu naar uitziet voldoen wij met onze statuten en afspraken al aan de nieuwe wet. Wel gaan we als bestuur nog nadere afspraken maken over het toepassen van het "vier ogen principe" bij betalingen. De statuten worden voor de zekerheid nog een keer kritisch doorgenomen.

Vorige week is de Regiocup toch nog van start gegaan voor de O8 t/m O17. Helaas mag de O19 niet meedoen. Het is mooi om weer wedstrijden te zien tegen andere verenigingen. Helaas zijn er wel diverse verenigingen die hun teams op het laatste moment terugtrekken. Daarom is het programma iedere week onzeker. De laatste Regiocupwedstrijden worden 26 juni gespeeld. Een week later, op vrijdag 2 en zaterdag 3 juli is het Afsluitweekend. Dit keer helemaal coronaproof georganiseerd door onze jeugdcommissie. Ook nieuwe leden mogen hieraan meedoen! Meer informatie vind je hier.

De laatste hand wordt gelegd door alle leiders, trainers en hoofdleiders aan de nieuwe teamindelingen. Deze worden binnenkort bekend gemaakt. Zoals het er nu naar uit ziet krijgen we maar liefst 41 teams. Dat zijn er 3 meer dan dit seizoen. Bij de meiden zien we veel nieuwe inschrijvingen. Dat is natuurlijk fantastisch. En, we krijgen weer een heus damesteam!

Voor het komende seizoen zoeken we weer de nodige nieuwe vrijwilligers. Functies komen vrij in de kantinecommissie, wedstrijdorganisatie, groen & boen, scheidsrechters en zoals eerder gemeld notulist. Binnenkort volgt meer informatie over alle beschikbare vrijwilligersfuncties.

De volgende en laatste bestuursvergadering van dit seizoen is op 7 juli.