Selectie is rond na komst Aksoy & Van der Zwet

22 juni 2013 16:00

De selectie van SV Nieuwkoop voor het seizoen 2013/2014 is rond. Het belooft een memorabel seizoen te gaan worden, omdat SV Nieuwkoop voor het eerst in het bestaan uit gaat komen in de 1ste klasse.

Een prestatie van formaat van de mannen van Van Hof & Egberts. Helaas kon Nieuwkoop op 9 juni  na afloop van de wedstrijd niet meteen feestvieren. Maar dat het uiteindelijke resultaat er mag zijn, daar is iedereen het over eens. De selectie verwacht aanstaande zondag  heel veel supporters, leden en vrienden om ze in het zonnetje te zetten tijdens de huldiging in 't Woutje.

SV Nieuwkoop prijst zich zeer gelukkig met de komst van het duo Sezer Aksoy (29 jaar) en Chris van der Zwet (28 jaar). SV Nieuwkoop kon, nadat het nieuws van de blessure van Chris Daal bekend werd, een verdediger met ervaring op een hoger niveau goed gebruiken. Dat deze zich in de persoon van Sezer Aksoy zou aandienen had de club ook niet verwacht. Sezer is gepokt en gemazeld op topamateur niveau. Hij heeft jarenlang bij FC Lisse gespeeld waar hij zelfs landskampioen van Nederland werd in het succesjaar 2007/2008. Daarna heeft Sezer nog 3 jaar bij SV ARC gevoetbald alvorens afgelopen seizoen over te stappen naar Voorschoten '97. Sezer is vlak na de winterstop vertrokken bij Voorschoten en wil dus volgend jaar graag de draad weer oppakken bij SV Nieuwkoop. Sezer is een linksbenige verdediger. Wij hopen dat hij  met zijn ervaring en voetbalkwaliteiten veel toe kan voegen aan het team van SV Nieuwkoop.

Naast Aksoy heeft ook doelman Chris van der Zwet aangegeven volgend jaar de uitdaging aan te willen gaan bij SV Nieuwkoop. SV Nieuwkoop is zeer blij met de komst van deze ervaren doelman. Chris heeft in het verleden het shirt van diverse clubs gedragen. Hij begon bij SV ARC en heeft verder gespeeld bij SV Argon (A-jeugd onder Jan Zoutman), FC Lisse (zaterdag-selectie onder Said Ouaali) en de laatste jaren bij V.V. Alphia in het 1e elftal. Daarmee wist Chris helaas de laatste jaren telkens net niet te promoveren. Chris completeert hiermee het keeperstrio (Maarten Oppelaar stopt met keepen in de selectie) waarmee SV Nieuwkoop volgend jaar aan de gang gaat.

Hiermee komt de totale selectie van SV Nieuwkoop op 37 man. Helaas zal het publiek komende seizoen nog niet veel kunnen genieten van de rushes van Chris Daal, omdat hij woensdag 19 juni geopereerd is aan zijn achterste kruisband (heel veel sterkte alvast Chris). Verder herbergt de selectie een prachtige mix tussen jeugdig talent en ervaring. Hiermee gaat SV Nieuwkoop de sportieve uitdaging aan om in de 1ste klasse en reserve 1ste klasse (met het 2e elftal) voor mooie eindklasseringen te gaan.

SV Nieuwkoop heet Sezer en Chris van harte welkom bij de club en wenst beiden heel veel succes. De selectie kijkt uit naar het debuutseizoen op de eerder genoemde niveau's en verwelkomt u graag zondag vanaf 17.00 uur in 't Woutje voor de huldiging.