Nieuwkoop debuteert in 1e klas tegen één van de favorieten

3 september 2013 20:15

Zondag om 2 uur speelt SV Nieuwkoop de eerste wedstrijd in de 1e klas tegen het Utrechtse Magreb ’90. Het keurcorps van Henk van Hof en Henry Egberts staat meteen een zware klus te wachten.

De Utrechters spelen al jaren op dit niveau en hebben een klinkende voorbereiding achter de rug. De ploeg wordt door Mark Verkuyl getraind. Deze oud-prof speelde onder andere bij FC Utrecht, AA Gent en FC Groningen. In het seizoen 1988/1989 had de Utrechter een basisplaats bij Ajax.

Magreb ’90 speelde de afgelopen weken een paar sterke bekerwedstrijden. Een gelijkspel (2-2) tegen Montfoort, 5-0 winst op Nieuw Lekkerland en 4-1 winst tegen De Meern (za), de ploeg van onze voormalige trainer Rob Zomer

Er staat dus een pittige kluif te wachten en de technische staf doet er alles aan om onze mannen fit, leep en scherp binnen de lijnen te brengen. Het publiek, de twaalfde man, kan het verschil maken. “Alles en iedereen van Nieuwkoop moet achter de ploeg gaan staan. Het gevoel dat je steun van je thuispubliek hebt, geeft je op de beslissende momenten vleugels. Dat kan net het verschil maken”, aldus Henk van Hof, “ik roep daarom alle supporters op om zondag naar De Dulen te komen, om ons debuut te ondersteunen”.

Aanvang 14:00 uur.

Thuisblijvers kunnen de wedstrijd live te volgen op Alphen Stad FM Sport. Het sportprogramma dat op de radiozender van Alphen Stad FM/TV tussen 2 en 6 voor de regio Alphen aan den Rijn, Rijnwoude en Boskoop wordt uitgezonden. Verslaggever is John Kwakkenbos. Alphen Stad FM Sport is te beluisteren op Alphen Stad FM/TV en is te ontvangen via 105.4 FM in de ether, 103.4 FM op de kabel en het glasvezelnet van KPN (kanaal 962) en Lijbrandt (kanaal 798).