Speler van de week: Dewi Maneerat uit de MO11-1

22 november 2021 11:00

Kaj Lunstroo

Deze week kom de Speler van de Week uit een van onze vrouwenteams. Namelijk de MO11-1, dit team is het jongste meidenelftal van de vereniging. Speler van de Week is Dewi Maneerat (10 jaar). Dewi is een vliegensvlugge vleugelaanvaller, zij vertelt over haar sterke kwaliteiten en ook de verbeterpunten van zichzelf. Daarnaast leest u over het plezier dat Dewi beleeft met voetballen, zij sluit af met een goede tip voor alle aanvallers van de vereniging.

Waarom wilde jij graag op voetbal en heb je het naar je zin bij SV Nieuwkoop?

Een aantal jaar geleden heb ik gekozen om te gaan voetballen, ik wilde graag sporten en voetbal leek mij een leuke sport om te gaan proberen. In mijn team is het erg gezellig, met alle meiden kan ik het vinden en ik heb nieuwe vriendinnen gemaakt.

In welk team speel jij nu en waar heb je allemaal gevoetbald?

Dit seizoen speel ik in de MO11-1, ik speel al een aantal jaar bij Nieuwkoop met dit team. Daarbij heb ik ook gespeeld in de MO9-1. Met het team worden we steeds beter, we kunnen elkaar goed vinden en we maken steeds meer doelpunten.

Op welke positie speel je het liefst, wat zijn je sterke kwaliteiten en waar kan je nog iets beter in worden?

Ik speel het liefst in de aanval, het vaakst sta ik op de linksbuiten positie. Eigenlijk ben ik geeneens links, zelfs een beetje stijf rechts. Op de training oefenen we wel vaker met het verkeerde been, daar kan ik nog sterker mee worden. Verder ben ik heel snel, dan kan ik hard naar voren rennen met de bal en een voorzet geven

Wat is je favoriete profclub en wie is je favoriete voetballer?

Voetbal op tv vind ik wel leuk om te kijken, als het in de avond is mag ik wat langer kijken. Ik kijk dan het liefst naar Ajax, ook heb ik een mooi Ajax tenue om in te trainen.

Tekst gaat verder onder de foto
MO11-1_21-22n.png
Het team van Dewi

Speel jij liever op gras of op kunstgras?

Eigenlijk maakt het mij niet zo heel veel uit, op beide veldsoorten kan ik lekker voetballen. Als ik een voorkeur mag geven, dan toch kunstgras. Dat loopt wat beter dan natuurgras.

Maak je liever zelf een doelpunt of houdt je liever de ballen uit het doel?

Het liefst scoor ik zelf doelpunten voor het team. Maar, ik vind het ook erg leuk om voorzetten en passes te geven aan teamgenoten waar zij uit scoren. Als ik 1 op 1 kom met de keeper van de tegenstander en er loopt een teamgenoot mee zou ik het wel eerst zelf proberen af te maken.

Wat is het mooiste doelpunt dat je hebt gemaakt?

Eventjes terug heb ik een mooi doelpunt met mijn zwakkere rechterbeen gemaakt. Ik kreeg de bal voor mijn linkervoet, ik schoot meteen. De bal kwam niet echt omhoog, maar rolde over de grond in de hoek langs de keeper. Hier was ik wel trots op, scoren met mijn verkeerde been.

Heb jij nog andere hobby’s naast het voetballen of dingen die je leuk vindt om te doen?

Naast voetballen heb ik ook nog een tijdje op dansen gezeten. Dat vond ik wat minder leuk worden, dus ben ik alleen blijven voetballen.

Welke tip over voetbal wil jij graag meegeven aan andere spelers van de club?

Mijn tip is voor alle aanvallers binnen onze vereniging. Als aanvaller moet je klaar staan om snel te kunnen omschakelen naar de aanval, ren naar voren en speel je vrij. Als je bij het doel van de tegenpartij komt geef dan een goede voorzet op de spits, hopelijk komt er een goal uit.

Dewi_Maneerat.png