Maarten, Jordy en Danny slagen voor BOS cursus

17 april 2014 12:15

SV Nieuwkoop heeft er drie nieuwe BOS - scheidsrechters bij. BOS staat voor Basis Opleiding Scheidsrechter.

Maarten Oppelaar, Jordy Rozema en Danny Simmerman hebben de afgelopen maanden een opleiding gevolgd die door de KNVB werd verzorgd bij KDO in De Kwakel.

Alle drie waren zij al in het bezit van een officieel KNVB Junior diploma dat zij enige jaren geleden behaald hadden. Ze fluiten al jaren om de paar weken een wedstrijd op de velden van SV Nieuwkoop.

Vanaf vandag zijn de drie mannen gerechtigd om officiële wedstrijden voor de KNVB te fluiten tot op het volgende niveau.

• 1e divisie en hoofdklasse D pupillen
  • 2e divisie t/m 1e klasse C junioren
  • Hoofdklasse en 1e klasse B junioren
  • Hoofdklasse en 1e klasse A junioren
  • Topklasse en hoofdklasse vrouwen
  • Senioren t/m 2e klasse

Maarten heeft aangegeven per volgend seizoen op zaterdag voor de KNVB
te willen gaan fluiten. Dat wil niet zeggen dat we hem helemaal kwijt zijn. Hij zal nog regelmatig een oefenwedstrijd van met name de hogere jeugd of senioren
bij SV Nieuwkoop komen fluiten.

Jordy en Danny blijven vooralsnog wel gewoon alleen bij onze vereniging fluiten. Die komen we dus volgend seizoen ook weer regelmatig tegen.

Mannen, alle drie van harte gefeliciteerd en veel plezier met met het behaalde diploma.

Lijkt het je leuk voetbalwedstrijden in goede banen te leiden en denk je over voldoende leidinggevende capaciteiten te beschikken om dat voor elkaar te krijgen? Dan ben je de juiste persoon om scheidsrechter veldvoetbal te worden.
Bij aanvang van het nieuwe seizoen zal er zoals gebruikelijk een F- en E scheidsrechterscursus bij SV Nieuwkoop zijn.