Verslag Algemene Ledenvergadering

14 oktober 2022 12:45

Donderdagavond 13 oktober is de Algemene ledenvergadering gehouden. Er werd teruggeblikt op het afgelopen seizoen, de financiële huishouding werd toegelicht, de Raad van Commissarissen gaf een toelichting op het gehouden toezicht en de bestuursverkiezingen werden gehouden.

PHOTO-2022-10-13-21-24-00.jpgPHOTO-2022-10-13-21-24-01.jpg

Duo-voorzitter Mark Cornelissen blikte terug op het voorgaande seizoen. Hij legde vooral de nadruk op het afscheid van voormalig hoofdsponsor Maas en de nieuwe hoofdsponsor Vink Bouw, de zeer succesvolle terugkeer van het Vijfhuizentoernooi, het technisch beleidsplan en coachhandboek, de nieuwe voetbalvormen en werkzaamheden die aan de accommodatie zijn uitgevoerd.

Penningmeester Richard Piké kon nog één keer de jaarcijfers toelichten alvorens hij afscheid nam van zijn bestuursfunctie. Het seizoen 2021-2022 is met een klein positief resultaat afgesloten. Tijdens de vergadering is toegelicht hoe de cijfers tot stand zijn gekomen. De Raad van Commissarissen deed verslag over het gehouden toezicht op het bestuur en gaf aan vol vertrouwen te zijn over de goede uitvoering door het bestuur.

De begroting voor het nieuwe seizoen kon daarna worden vastgesteld. Een sluitende begroting zonder contributieverhoging. Het bestuur vindt het belangrijk dat sport bereikbaar blijft voor iedereen en heeft er daarom alles aan gedaan om geen contributieverhoging door te voeren. Wel behoudt het bestuur zich het recht voor om een inflatiecorrectie door te voeren als dat echt nodig is. Deze correctie is het afgelopen seizoen niet doorgevoerd.

Vervolgens hield duo voorzitter Adri Balvert de bestuursverkiezing. Mark Cornelissen werd herkozen tot duo voorzitter. Job Stolk trad na drie jaar af als bestuurslid kantinezaken. Zijn opvolger Jurjen Rozema werd door de aanwezige leden gekozen. Richard Piké trad na 9 jaar af als penningmeester. Volgens de statuten kan hij niet meer herkozen worden, omdat bestuursleden maximaal 3x3 jaar in het bestuur mogen zitten. Hij wordt opgevolgd door Ernst Andriessen. Job en Richard werden hartelijk bedankt voor hun inzet en in de bloemetjes gezet door secretaris Donna Twilt. Bianca Verhage werd ook in het bestuur gekozen. Zij volgt de al eerder gestopte Vincent de Graaff op als bestuurslid voor de damesafdeling.

Er waren geen vragen tijdens de rondvraag waarna de vergadering werd gesloten en de aanwezigen nog even wat met elkaar konden drinken.