SV Nieuwkoop prestatief naar zaterdag

25 april 2014 21:30

Het 1e en 2e elftal van SV Nieuwkoop spelen vanaf volgend seizoen op zaterdagmiddag. De voetbalvereniging schrijft ook een recreatief elftal in voor de zaterdagcompetitie. Drie recreatieve elftallen en een dameselftal blijven echter op zondag spelen.

Koos van Zoest, die in januari als nieuwe trainer werd gepresenteerd, blijft verbonden aan de club, evenals Rob van Steijn die nu het 2e en de A-1 onder zijn hoede heeft.

Vrijdagavond ging de Algemene Ledenvergadering van de Nieuwkoopse voetbalvereniging akkoord met het bestuursvoorstel. Dit historisch besluit betekent dat er na 70 jaar een einde komt aan prestatief voetbal op zondag op sportpark De Dulen. Het voorstel maakte de laatste weken veel los binnen de club. Na afloop van het stemmen tellen bleek dat een meerderheid van de leden de switch wel aandurft.

“De uitkomst van onze enquête onder A-junioren en senioren bracht de discussie een paar maanden geleden in een stroomversnelling. Maar los daarvan ziet het bestuur een maatschappelijke trend en daarnaast een ontwikkeling in ons district dat meer clubs de overstap maken of die overwegen. Maar het belangrijkste argument is dat SV Nieuwkoop, zeker op langere termijn, zijn ambities kan blijven waarmaken. Door ook het prestatieve voetbal op zaterdag te laten plaatsvinden bundelen we alle voetbalactiviteiten. De verbinding tussen senioren, dames als jeugd biedt veel nieuwe kansen. De jeugdafdeling is een stevige basis van onze vereniging. Die groeit zowel in de breedte als in kwaliteit en er zit meer dan voldoende perspectief in om met een gerust hart naar de toekomst te kijken. Daarom denk ik dat we deze ingrijpende keuze nu vanuit een sterke positie maken. Natuurlijk komt er de komende weken het nodige op ons af om alles in september ook organisatorisch op de rit te hebben. Maar ik ben er van overtuigd dat onze leden, vrijwilligers en supporters er hun schouders onder zetten en dat SV Nieuwkoop gaat bewijzen dat dit de enig juiste weg is met toekomstperspectief,” aldus duovoorzitter Richard de Way.

Bestuur SV Nieuwkoop