Dylan van Stijn naar Excelsior

21 februari 2023 10:00

Rick Sinnige

Meerdere jongens met een verleden bij SV Nieuwkoop maken deze jaren indruk op velden buiten onze gemeente. Vijf van die jongens spelen bij een profclub, maar ook bij grote amateurclubs in onze regio zijn er spelers die aan de weg timmeren. Een van die spelers is Dylan van Stijn en dat heeft hem een mooie nieuwe stap opgeleverd.

Dylan begon op 4-jarige leeftijd met voetballen bij de mini's van SV Nieuwkoop. Al snel maakte hij veel indruk op het veld. Zoveel dat het voor zijn maatjes op het veld niet zo grappig meer was om met Dylan te voetballen. Hij maakte namelijk bijna alle doelpunten. Op 5-jarige leeftijd mocht hij daarom door naar de F7, een jaar later gevolgd door de overstap naar de F3. In dat team speelde hij onder andere met Tim de Koning (nu actief bij Ajax). In dat seizoen mocht Dylan ook stage komen lopen bij Feyenoord. Een overstap naar Rotterdam zat er toen niet in, maar de aanvaller werd wel opgepikt door Alphense Boys.

Ook op De Bijlen bleef Dylan indruk maken en doorliep hij de afgelopen jaren de nodige selectieteams van de Alphense club. Inmiddels speelt hij daar in de Onder 15, op het tweede niveau van Nederland. Met zijn snelheid, acties, dribbels en goede schot bleef hij opvallen bij de scouts. Dit leverde hem stages op bij Ajax, De Graafschap, FC Twente en nu dus ook Excelsior. Die laatste club heeft het volste vertrouwen in hem, waardoor hij daar volgend seizoen in de Onder 16 mag komen voetballen.

Dylan wordt daarmee de zesde speler met een SV Nieuwkoop-verleden die op dit moment bij een profclub zal gaan spelen. Wessel Kooy maakt op dit moment indruk in het betaalde voetbal bij Jong FC Utrecht. De verdediger klopt steeds meer op de deur en heeft inmiddels vier duels achter zijn naam staan in de Keuken Kampioen Divisie. Kaj van der Veldt is actief in de Onder 21 van sc Heerenveen en mocht al een aantal keer (zonder speelminuten) op de bank zitten bij het eerste. Nick de Koning speelt in de Onder 16 bij Ajax en zijn broertje Tim in de Onder 14, al mag hij de laatste periode steeds vaker aansluiten bij de Onder 15, waar hij een goede indruk maakt. Senne Steijlen is op dit moment actief in de Onder 16 van ADO Den Haag.

SV Nieuwkoop feliciteert Dylan met zijn mooie stap naar Excelsior. We wensen hem veel succes en blijven hem zeker volgen!

WhatsApp_Image_2023-02-21_at_10.11.21_AM.jpeg