Interview met sponsor Heemskerk Bouwspecialiteiten

29 april 2023 16:30

Maandelijks gaat Frank Notenboom langs bij een van onze geliefde sponsoren. Deze maand is de beurt aan Heemskerk Bouwspecialiteiten. Frank is in gesprek gegaan met Gunther Rietbroek, mede-eigenaar van het bedrijf, samen met Jose Heemskerk. Gunther werkt in november 25 jaar voor het bedrijf, een prachtig jubileum waar hij trots op mag zijn.
Met het interview willen we jullie een inkijk geven in de bedrijfsvoeringen van het bedrijf en de relatie tussen de vereniging en Heemskerk Bouwspecialiteiten.

Wat voor bouwbedrijf zijn jullie precies, wat zijn jullie specialiteiten?
Heemskerk Bouwspecialiteiten is een afbouwbedrijf. Dit betekent dat wij kantoren, winkels en andere soorten gebouwen afbouwen. Denk aan wanden, plafonds en totaalinrichting. Wanneer een gebouw in de afrondende fase zit komen wij in beeld. Op dit moment werken er bij Heemskerk Bouwspecialiteiten 15 vaste werknemers, verder werken wij samen met onderaannemers.

Hoe beschrijf je de relatie tussen de vereniging en jullie bedrijf?
Mijn zoon heeft kortdurend bij de club gevoetbald, ook zijn er collega's met voetballende kinderen bij Nieuwkoop of wie zelf lid zijn. Verder zijn wij ingegaan op een verzoek van Adri Balvert om te gaan sponsoren. Hier hadden wij interesse in. Op deze manier zijn wij als bedrijf maatschappelijk betrokken.

Wat zijn voor jullie mooie projecten die jullie mogen leiden en uitvoeren?
Bijna 18 jaar geleden hebben wij de bestuurskamers op de eerste verdieping van de kantine mogen afbouwen. Dat was voor ons een mooi project, omdat wij het logo van de club groot op het plafond hebben afgedrukt. Nog steeds is dit te aanschouwen in de bestuurskamer.

Verder hebben wij tijdens de Covid periode een interessant project gedaan op Schiphol. Toen het vliegverkeer volledig plat lag, kregen wij de opdracht om een Gucci store te bouwen in lounge 2 achter de douane. Leuk om eens te bekijken mocht je op Schiphol zijn om te vliegen. Verderop in dit artikel zijn de foto's van de realisatie te bekijken.

Waar ben jij het meest trots op van wat jullie allemaal bereiken en realiseren?
Het meest trots ben ik op de mensen die bij ons werken, het geweldige team dat wij met elkaar zijn. Het maakt mij niet uit wat we precies doen, maar het gaat om de manier waarop we dat met elkaar doen. Daar komen de mooiste creaties en resultaten uit voort.

Op welke manier verbinden jullie (jonge) krachten aan het bedrijf?
We hebben verschillend soort werk te bieden. Het gros van onze monteurs is 40 jaar of ouder, dus jonge krachten zijn altijd welkom. Ik vind het belangrijk dat onze werknemers gemotiveerd zijn, ervaring kunnen ze bij ons opdoen. Heemskerk Bouwspecialiteiten neemt graag leergierige en gemotiveerde mensen aan.

Frank legde Gunther ook een aantal stellingen voor. Het filmpje daarvan is -hier- te bekijken.

heemskerk1.jpeg