Kater na een fantastische avond in Naaldwijk

7 mei 2023 15:15

Beste supporters,

Langs deze weg willen wij jullie bedanken voor de geweldige ondersteuning op woensdag 3 mei. Met twee volle bussen en vele auto’s met supporters kleurde Naaldwijk oranje.

Jullie aanmoedigingen hebben ervoor gezorgd dat ons 1e elftal tot een ongekende prestatie kwam: het bereiken van de finale van de KNVB beker. Daarmee schrijft onze club historie.

De euforische stemming van woensdagavond sloeg donderdagochtend om in een kater gevoel. Middels een mail van Westlandia worden wij aansprakelijk gesteld voor brandschade aan het kunstgrasveld en vernieling van een aantal reclameborden.

De brandschade is ontstaan door fakkels afgestoken door SV Nieuwkoop supporters; de schade aan een aantal reclameborden is ontstaan door vandalisme van een aantal supporters van ons.

Wij betreuren genoemde schades en zullen hierover op korte termijn in overleg treden met Westlandia. Dat het onze club een flinke schadepost gaat opleveren moge duidelijk zijn.

De supporters die betrokken waren bij genoemde incidenten roepen wij op zich te melden bij het bestuur. Wij willen met hen, in goed overleg, bespreken hoe wij deze schade gezamenlijk kunnen dragen en bovenal met hen bespreken hoe wij tijdens de finale op Hemelvaartsdag dit soort “zaken” kunnen voorkomen. Fakkels zijn acceptabel indien deze veilig en op een geschikte plek (dus niet te dicht in de buurt van een kunstgrasveld) worden afgestoken. Vandalisme zoals het vernielen van andermans eigendommen keuren wij ten zeerste af.

Wij hopen dat u tijdens de finale op Hemelvaartsdag allemaal weer massaal aanwezig bent en dat Zoetermeer oranje kleurt.

Tot dan,
Bestuur SV Nieuwkoop