Marja de Roos en Ben Spanjaard afgetreden als bestuurslid

23 september 2023 16:45

Ronald de Jong

Tijdens de Algemene ledenvergadering op 21 september zijn Marja de Roos en Ben Spanjaard afgetreden als bestuursleden. Zij werden namens de club enorm bedankt voor hun inzet en in de bloemetjes gezet.

Zowel Marja als Ben traden op 1 juli 2019 aan als bestuurslid toen het huidige bestuur werd gevormd na het afscheid van meerdere bestuursleden. De afgelopen 4 jaar heeft Marja zich ingezet voor het vrijwilligersbeleid. Zij heeft als vrijwilligerscoördinator invulling gegeven aan het beleid en dit met verve uitgedragen. De vele uren die zij hier aan besteed heeft hebben geleid tot een gedegen beleid die inmiddels door de KNVB als voorbeeld is gesteld en door meerdere verenigingen wordt overgenomen. In Frank Koelewijn is een waardige vervanger gevonden. Hij werd door de leden gekozen tot nieuw bestuurslid.

Ben zette zich in als bestuurslid senioren. Onder Ben hebben de O23 teams vorm gekregen als ontwikkelteams voor Nieuwkoop 1. Ook heeft hij zich ingezet voor het verbeteren van de jeugdopleiding. Daarnaast heeft Ben gezorgd voor het sponsorschap van de ING voor de meiden/dames afdeling. Ben blijft actief in de selectiecommissie, de commissie die zich bezig houdt met de seniorenselectie. Omdat de hogere senioren goed belegd zijn bij  Ben en duo-voorzitter Mark Cornelissen, is er voor gekozen om een bestuurslid lagere senioren te benoemen zodat deze groep ook beter is vertegenwoordigd in het bestuur. Javier Cornelisse neemt die rol op zich en is door de leden voor die bestuursfunctie gekozen.

Op de hoofdfoto bij dit artikel wordt Marja de Roos in de bloemetjes gezet. Op de foto hieronder hetzelfde voor Ben Spanjaard.
Afscheid_Ben_Spanjaard.jpg