Drie clubscheidsrechters gediplomeerd

7 december 2023 22:30

Ronald de Jong

Woensdagavond hebben Bianca Verhage, Marco Kruijswijk en Henny Rekelhof hun diploma verenigingsscheidsrechter gehaald. Na 4 cursusavonden, 5 wedstrijden fluiten onder begeleiding én het behalen van de spelregeltoets werd het papiertje met bijbehorende batch uitgereikt.

Bianca, Marco en Henny begonnen in oktober met de opleiding. De cursusavonden waren bij DIOS in Nieuw Vennep. Onder begeleiding van docent Martijn Rademakers van de KNVB werden de 15 cursisten wegwijs gemaakt in onder andere de spelregels, looplijnen, dode spelmomenten, slim positie kiezen, communiceren in woord en gebaar, en representatie. In deze periode moest ook onder begeleiding gefloten worden waarbij op specifieke leerdoelen werd gereflecteerd. Alle drie maakten in de korte periode van oktober tot nu een enorme ontwikkeling door.

Ook tijdens de cursusavonden werd gefloten. Alle cursisten wisselden het fluiten af met vlaggen en kregen feedback op hun optreden. Tijdens de laatste avond moest wel nog even de spelregeltoets worden gehaald. Tien vragen, geïllustreerd met filmpjes, met diverse spelsituaties moesten beantwoord worden. Sommige heel makkelijk, maar er zaten ook hele lastige bij. Toch haalden alle deelnemers de toets.

Vol trots konden Bianca, Marco en Henny vervolgens met het officiele diploma op de foto. De club is hiermee drie gediplomeerde scheidsrechters rijker waar we heel trots op zijn! Bianca, Marco en Henny: van harte gefeliciteerd!!

IMG_0571.jpeg