Hoofdsponsor Vink Bouw schenkt SV Nieuwkoop (tijdelijke) ruimte

18 december 2023 13:45

Bij onze club kampen wij al geruime tijd met een tekort aan kleedruimte. Als gevolg hiervan kunnen niet alle (jeugd-) leden gebruik maken van noodzakelijke faciliteiten.

Nieuwbouw van extra kleedkamers staat al sinds 2020 bovenaan op ons wensen c.q. prioriteitenlijstje, echter hangt er een (zeer) hoog prijskaartje aan deze investering; mede gezien de prijsontwikkelingen in de bouwsector het afgelopen jaar, raakt nieuwbouw op korte termijn verder uit het zicht. Dankzij diverse acties van onze leden is er de afgelopen 2 jaar een mooi “potje” met geld ontstaan voor dit doel, echter bij lange na niet voldoende om te starten met de bouw.

Met de aanleg van 2 kunstgrasvelden medio 2024 zal de behoefte aan kleedruimte alleen maar toenemen omdat de tijd tussen diverse wedstrijden “korter” zal zijn dan thans het geval is. Om het probleem van kleedruimte op korte termijn op te lossen zijn we op zoek gegaan naar een tijdelijke voorziening.

In één van de gesprekken met onze hoofdsponsor hebben wij het gebrek aan ruimte ter sprake gebracht en kwam Vink Bouw met het idee een kantoor-unit (zie foto) te plaatsen en deze in te richten als kleedruimte. De unit heeft een afmeting van 12 x 3 mtr. en bestaat uit 2 gedeeltes. In beide ruimtes worden banken met kleedhaken geplaatst welke óók door Vink Bouw worden geleverd. In genoemde unit kunnen 2 of 3 pupillen- of jeugdteams worden ondergebracht. In dit tijdelijke onderkomen kan helaas niet worden gedoucht; desgewenst kan het douchen in de bestaande kleedkamers plaatsvinden maar dient te worden afgestemd met de afdeling wedstrijd- organisatie.

De vergunning voor het plaatsen van de unit is inmiddels ingediend en de verwachting is dat we deze medio april 2024 gaan plaatsen.

SV Nieuwkoop is Patrick Immerzeel van Vink Bouw zeer erkentelijk voor het kosteloos beschikbaar stellen van deze tijdelijke accommodatie.

Vink Bouw: op deze (hoofd)sponsor kan je bouwen!

Noot

Het bestuur is met de gemeente in gesprek over de mogelijkheid tot bouwen van extra kleedkamers in het nieuw te bouwen zwembad op veld 2. Wellicht bestaat voor SV Nieuwkoop de mogelijkheid tot huren van een aantal van deze kleedkamers…..

Adri Balvert

20231205_135222.png