Van de bestuurstafel

13 januari 2024 16:30

Ronald de Jong

Afgelopen woensdag was de eerste bestuursvergadering in het nieuwe kalenderjaar. Hierin werd o.a. gesproken over het verder verduurzamen van het clubgebouw, de (kunst)grasvelden, kleedkamers en een herverdeling van taken binnen het bestuur.

Er zijn al goede stappen gezet in het verduurzamen van het clubgebouw, maar we zijn er nog niet. Nog niet alle verlichting is led en er kunnen nog veel meer zonnepanelen op het dak. En misschien is een batterij daarbij een slimme oplossing omdat de hele week stroom wordt opgewekt maar de meeste stroom op zaterdag wordt verbruikt. Zeker als de salderingsregeling in de toekomst wordt afgebouwd. Naar al deze zaken wordt onderzoek gedaan om te bezien wat voor SV Nieuwkoop goed is om uit te voeren.

Er wordt inmiddels hard gewerkt aan het ontwerp van de nieuwe kunstgrasvelden en veld 5. StiBuNi, Bureau Riet en diverse mensen van de club zijn hierbij betrokken. Er vindt ook afstemming met de KNVB plaats. Veld 3 en 4 worden kunstgras, met verlichting, hekken én dugouts. Dit vraagt iets meer ruimte dan de huidige grasvelden, dus het is passen en meten. Ook komt er een opslagplek voor doelen ter hoogte van de zeecontainers. De strook op veld 5 tussen de lichtmasten en veld 3 wordt aangepakt zodat op veld 5 straks een 8 tegen 8 veld (en dus twee 6 tegen 6 velden) en nog een 6 tegen 6 veld passen. Het extra 6 tegen 6 veld komt gedeeltelijk op de bult naast de tribune. De verlichting op veld 5 verdwijnt. Daar wordt dan niet meer getraind.

Eind van dit seizoen wordt ook de tijdelijke kleedkamerunit geplaatst die door hoofdsponsor Vinkbouw beschikbaar wordt gesteld. Hierin is één grote kleedruimte waarin twee teams passen en één kleinere kleedruimte voor één team. Er kunnen geen douches in. Hierin zullen alleen Nieuwkoopse teams geplaatst worden. Inmiddels is duidelijk dat De Steupel niet meteen meegenomen wordt in de nieuwbouw van het zwembad. Voor ons niet gunstig, want we hadden eventueel gebruik kunnen maken van kleedkamers van een nieuwe sporthal. Bij een zwembad gaat dat niet omdat daarin heel andere soorten kleedruimten zijn dan wij nodig hebben. Dat betekent dat we werk moeten maken van eigen nieuwe kleedkamers. Er zijn wat nieuwe ideeën die nader bekeken gaan worden.

Binnen het bestuur zijn wat taken herverdeeld. Bianca Verhage stopt als bestuurslid Technische zaken dames/meiden en neemt de portefeuille Communicatie over van Donna Twilt, die secretaris blijft. Daarnaast gaat Bianca zich richten op de werving van nieuwe leden, samen met de welkomstcommissie. De portefeuille Technische zaken dames/meiden wordt vooralsnog niet ingevuld.