Verslag algemene leden vergadering

30 november 2014 20:45

Tijdens een goed bezochte algemene ledenvergadering gingen de aanwezige leden akkoord met de jaarcijfers 2013-2014 en de begroting van het lopende seizoen 2014-2015.

De leden kregen hiertoe een positief advies van de raad van commissarissen, helder verwoord door Marcel Lemmers.  Dat de opbrengstontwikkeling zorgen oplevert voor het bestuur is met iedereen nadrukkelijk gedeeld. Het seizoen 2013-2014 werd afgesloten met een onverwacht ruim verlies.

In de afgelopen maanden zijn diverse maatregelen genomen om de (vaste) kosten te verlagen, zodat het bestuur vertrouwen heeft dat het lopende verenigingsjaar met een 0-resultaat kan worden afgesloten. In januari zal een tussenstand worden opgemaakt, zodat duidelijk wordt met welk uitgangspunt we afspraken kunnen gaan maken voor het seizoen 2015-2106.

Tijdens deze alv werden bestuursleden Marleen Hoogeveen en Ad Busking verkozen voor een nieuwe termijn van drie jaar. Ad van Lente kreeg onder luid applaus een bos bloemen. Hij neemt geen afscheid, maar zal zich de komende jaren richten op de portefeuille Accommodatie en Velden die hij overneemt van vertrekkend duovoorzitter Adri Balvert.

Ad heeft jarenlang met veel toewijding het wedstrijdsecretariaat verzorgd en heeft deze taak inmiddels overgedragen aan Annet Slingerland-Plomp. Annet heeft geen zitting in het bestuur. Duovoorzitter Richard de Way heette haar van harte welkom binnen de SV Nieuwkoop en wenste haar veel succes.

Vervolgens was er ruim aandacht voor scheidend duovoorzitter Adri Balvert. Namens de SV kreeg Adri twee staanplaatsen overhandigd waar zijn naam was uitgegraveerd. Op beide dijken naast de tribune zullen deze staplaatsen worden gemonteerd waarmee Adri een blijvende herinnering kreeg voor zijn enorme inspanningen voor de SV.

Adri werd toegesproken door medevoorzitter Richard vanuit het perspectief van zijn vele gedaanten binnen de SV: duovoorzitter, bestuurder, verenigingsman, supporter en voetballer. (Bekijk hier het verslag met de videobeelden>>). Daarbij kregen de ingrijpende gebeurtenissen binnen de SV van de afgelopen twaalf jaar ruim aandacht en werd eens te meer duidelijk dat Adri in roerige tijden de SV op koers heeft gehouden. Een lang en warm applaus was zijn deel.

Omdat voor de functie van duovoorzitter geen kandidaat beschikbaar bleek gaat Richard alleen door als voorzitter. Wel zijn de taken van Adri binnen het bestuur herverdeeld. In dit lopende seizoen zullen we op zoek gaan naar versterking van het bestuur zodat we toekomstige vacatures vanuit interne opvolging kunnen vervullen.

Op de website staat een uitgebried interview met de scheidende voorzitter>>

Bestuur SV Nieuwkoop