‘Meer samen, samen meer!’ wordt succes

18 juni 2015 12:00

De campagne ‘meer samen, samen meer!’ slaat aan. Steeds meer mensen binnen (en ook buiten) de club realiseren zich dat we met zijn allen de handen uit de mouwen moeten steken.

Donderdag 18 juni stond het interview met Kees Andriessen, lid van de werkgroep, over de actie "Meer samen=samen meer" in het AD Groene Hart.

Marja de Roos, onze coördinator vrijwilligers, krijgt leuke reacties. De brief aan alle vrijwilligers is positief ontvangen. Iedereen vond de 'meer samen samen meer' pen van SV Nieuwkoop leuk om te krijgen.

Marja brengt (potentiële) vrijwilligers in contact met de commissies, geeft informatie en registreert de aanmeldingen. Het bijhouden van een bestand geeft haar een actueel overzicht van de stand van zaken, zodat effectief kan worden ingespeeld op vacatures. Zij is voor vragen en informatie altijd bereikbaar op [email protected] .

Op diverse plaatsen op ons sportcomplex en in de kantine wordt de slogan ‘meer samen, samen meer!’ zichtbaar gemaakt. Flyers ondersteunen de campagne. Op de schermen in de kantine en op Facebook melden we actuele vacatures.

Sporten betekent samenwerken. Niet alleen in het veld, maar ook daarbuiten. Juist dáár nemen de vrijwilligers een ‘basisposities’ in. Bij SV Nieuwkoop zijn nu ruim 200  vrijwilligers actief. Daar zijn we blij mee en trots op. Toch is er voortdurend een verloop aan vrijwilligers en we merken dat het werven van nieuwe mensen een andere aanpak vraagt dan een aantal jaren geleden.

Vrijwilligers die een lange periode een groot deel van hun vrije tijd aan de club besteden worden schaars. Leden en ouders van jeugdleden willen best iets voor de club doen, maar hebben vaak minder tijd en willen die efficiënt invullen. Onder het motto ‘meer samen, samen meer!’ wil SV Nieuwkoop potentiële vrijwilligers er van bewust maken dat iedereen zijn of haar steentje moet bijdragen. Veel handen maken licht werk en bovendien is vrijwilligerswerk leuk en verrijkend.

Na het Vijfhuizen toernooi werd het reclamebord 'Meer Samen Samen Meer' officieel onthuld door een aantal vrijwilligers. Staand v.l.n.r. Teun, Theo, Bertus, Willem, Ingrid, Vincent en Klaas. Knielend: Marleen, Kees, Richard, Marjan en Harold. Vertegenwoordigers van PR-, kantine- , en jeugdcommissie, bestuur, Groen & Velden/onderhoud, trainers en scheidsrechters.

Kijk op de vrijwilligerspagina wat je allemaal kunt doen.

Bestuur SV Nieuwkoop