Drieka columns gebundeld in boekvorm

4 december 2015 22:30

Tussen 2003 en 2009 verschenen er 106 'schrijfseltjes' van Drieka in het toenmalige clubblad Duultrappen. Die zijn nu in een boek gebundeld en voor liefhebbers te koop bij bol.com

Kees Andriessen schreef als redacteur iedere uitgave van clubblad Duultrappen onder een pseudoniem zijn column.

Kees' Kwebbel Kolommetje. 3K oftewel, Drieka.

Zijn 'schrijfseltjes' gingen over onderwerpen die destijds de gemoederen bij SV Nieuwkoop bezighielden. Maar nog steeds actueel lijken. De verrichtingen van het 1e elftal, de inbreng van trainers en supporters, de ontwikkelingen bij de jeugd en de voor- en nadelen van de onstuimige groei van SV Nieuwkoop.

En ook over de op handen zijnde renovatie van de accommodatie, de alles verwoestende brand van 2005 (die de geplande renovatie overbodig maakte) en de herbouw die binnen één jaar was gepiept.

Andere stukjes handelden over de waan en de waanzin van het lokale en (inter)nationale voetbal en de uitwerking daarvan. Drieka schroomde niet om toptrainers uit die dagen (Van Basten, Blind, Van Gaal en Hiddink) kritisch en wantrouwend te beoordelen en met een vette knipoog op te schrijven wat hij er van vond. Net als over het rookverbod in de kantine, de mentaliteit die typerend lijkt voor Nieuwkopers en de tomeloze inzet van vrijwilligers.

Drieka beschreef en becommentarieerde de gang van zaken op zijn eigen kenmerkende manier en maakte met name door de mild kritische en humorvolle tone of voice in die tijd veel tongen los.

Het boek van 250 pagina's heet 'DRIEKA, 106 schrijfseltjes over voetbalgeneuzel in een plassendorp' en is inmiddels online te koop bij bol.com. Als je er meer over wilt weten of als je wil bestellen bekijk dan de website van Kees.

Lees hier het voorwoord>>
Bekijk hier de cover>>

Het copyright berust bij Kees Andriessen en hij is ook verantwoordelijk voor de uitgave van zijn boek.
Lees hier het krantenartikel over zijn boek>>