SV Nieuwkoop: nieuw technisch beleidsplan

7 december 2015 13:45

SV Nieuwkoop heeft het technisch beleidsplan aangescherpt. Daar waren meerdere redenen voor. De overstap van het prestatieve voetbal van de zondagcompetitie naar de zaterdag is er één van.

Maar ook over de opleiding van de jeugd zijn er andere inzichten dan een paar jaar geleden.

In het beleidsplan staan de doelstellingen, de organisatie en de omgang over de onderlinge afspraken beschreven. Het bestuur ging verleden week akkoord met de inhoud.

“Veel van wat SV Nieuwkoop op technisch gebied wil, passen we in de praktijk al toe. Maar het is goed om het in een beleidsplan te formuleren, het te bespreken en het er samen over eens te zijn. Dat is in de afgelopen bestuursvergadering gebeurd. Het plan heeft daarmee een breed draagvlak en is voor iedereen inzichtelijk,” zegt voorzitter Richard de Way “zo voorkomen we misverstanden en verschillende interpretaties over waar we mee bezig zijn. Het plan is breed besproken en ons technisch kader is bij de samenstelling betrokken geweest. Er is een duidelijk onderscheid gemaakt tussen het prestatieve en recreatieve voetbal. Maar het hele plan heeft als uitgangspunt, in volgorde, Plezier, Ontwikkeling, Prestatie (POP), het centrale thema van onze voetbalvereniging.”

De voorpagina van het nieuwe beleidsplan

De belangrijkste doelstellingen van SV Nieuwkoop zijn opnieuw geformuleerd. Zo heeft de 1e elftal de doelstelling op termijn een stabiele 2e klasser te worden, met een 2e elftal dat zich weet te ontwikkelen richting 1e klasse en de standaard jeugdelftallen die minimaal op 1e klasse niveau voetballen. Voor de E1 en de F1 is het doel om, eveneens op termijn, hoofdklasse te spelen. Maar ook voor lagere teams zijn realistische doelen geformuleerd en ook voor het recreatieve voetbal bij SV Nieuwkoop is volop ruimte in het beleidsplan. Die categorie is niet alleen het fundament van de vereniging maar ook de ‘kraamkamer’ van jong talent.

Open (en downloadt eventueel) de PDF versie van het document>>

Het technisch beleidsplan is te vinden onder clubinfo>> reglementen en downloads>>

Bestuur SV Nieuwkoop