Koos van Zoest weg bij Nieuw-koop [update]

17 januari 2016 20:15

Koos van Zoest verlengt zijn contract bij SV Nieuwkoop niet. Hoewel de wederzijdse intentie er wel was, nopen de werkzaamheden van Van Zoest hem ertoe een tijdje zijn activiteiten als voetbaltrainer te stoppen.

Na twee seizoenen stopt Koos van Zoest als trainer bij SV Nieuwkoop. De komende jaren zal zijn dagelijkse werk op een kaasverpakkingsbedrijf in Bodegraven zijn volledige aandacht opslokken. Tijd voor zijn passie, het training geven aan een ambitieuze voetbalvereniging zoals SV Nieuwkoop, zit er gewoon niet meer in.

"Ons bedrijf floreert en er doen zich de komende jaren allerlei nieuwe kansen voor. Ik heb al mijn aandacht, energie en tijd nodig om dat in goede banen te leiden. Ik doe mijn job met erg veel plezier en draag graag bij aan de expansie van onze onderneming. Ik reken graag en nadrukkeijk op onze medwerkers, maar ik vind dat ze dan ook recht hebben op mijn inzet en inbreng. Half werk leveren ligt niet in mijn aard. Na lang overwegen kom ik tot de conclusie dat ik als trainer van SV Nieuwkoop daarom niet meer kan brengen wat ik zou willen en moeten. Voordat dit wederzijds wrijving oplevert, ben ik eerlijk. Naar mezef èn naar de club. Hoezeer het training geven bij SV Nieuwkoop mij in allerlei opzichten bevalt, heb ik besloten om na dit seizoen niet door te gaan. Dat doe ik met pijn in mijn hart, want bij SV Nieuwkoop voel ik me thuis. De resultaten van de selectie zijn goed en de club heeft veel potentie. Ook naar de toekomst."

De technische commissie was met Koos van Zoest in gesprek over het seizoen 2016/2017. Beide partijen wilde dus graag verlengen. In zijn tweede seizoen bij SV Nieuwkoop is Van Zoest op weg naar promotie met zijn elftal. SV Nieuwkoop gaat aan kop in de 4de klasse.

SV Nieuwkoop betreurt het dat de wegen noodgedwongen scheiden. De club is tevreden over de werkwijze van Koos en de resultaten dit seizoen. SV Nieuwkoop is vorig jaar een nieuwe weg ingeslagen. Van Zoest heeft zich uitstekend verplaatst in die hernieuwde ambitie: het laten doorstromen van eigen jeugd en daar continue aan werken.

"We willen Koos bedanken voor de mooie anderhalf jaar die we met elkaar hebben gehad. Iedereen bij Nieuwkoop gaat proberen er een nog mooier half jaar aan vast te plakken. De kroon op ons èn Koos' werk zou een promotie naar de 3e klasse zijn. Het liefst natuurlijk in de vorm van een kampioenschap. Maar die weg is nog lang...", aldus selectiespeler en TC lid Ben Spanjaard.

SV Nieuwkoop gaat op korte termijn gesprekken aan met potentiële opvolgers.