Van Zoest en Prijs trainersduo bij SV Nieuwkoop

14 februari 2016 23:15

Koos van Zoest blijft trainer van SV Nieuwkoop. Vanaf volgend seizoen vormt hij een trainersduo met Huib Prijs, de huidige trainer van het 2e elftal. De voetbalvereniging werkte in het recente verleden naar volle tevredenheid samen met trainersduo’s.

Van Zoest en Prijs hebben een klik. Dat bleek dit seizoen al. Dat was de belangrijkste reden voor Koos om terug te komen op zijn besluit om aan het eind van het seizoen Nieuwkoop te verlaten. Door drukkere werkzaamheden vond hij dat hij zich niet optimaal kon inzetten voor SV Nieuwkoop.

“Ik heb lang nagedacht over mijn eerdere besluit en na goed overleg met mijn werkgever kwam deze oplossing uit de busOmdat ik een uitstekende band met Huib heb en er onderling vertrouwen is dit de juiste oplossing is, kom ik terug op dat besluit.”

Huib Prijs langs de lijn bij SV Nieuwkoop

“Koos past bij SV Nieuwkoop en omgekeerd. Dat geldt net zo goed voor Huib, net als Koos een ervaren trainer. Omdat ze elkaar goed aanvullen en er volledig vertrouwen is, kiezen we voor deze ideale oplossing.  Wij verwachten dat Huib en Koos onze selectie volgend jaar weer verder kunnen brengen,” aldus Ben Spanjaard, lid van de technische commissie. “Ik hoop dat Koos dit seizoen met een kampioenschap van het 1e afsluit en dat Huib met het 2e lijfsbehoud realiseert. Die successen zouden een mooie opmaat zijn naar het nieuwe seizoen.”

Ook het bestuur van SV Nieuwkoop is content met deze oplossing en het behoud van Van Zoest. De voetbalvereniging rondt binnenkort de aanstelling af met een nieuwe trainer voor het 2e elftal.