Nieuwkoop wint topper

21 februari 2016 16:15

In de topper tegen Siveo’60 staat veel op het spel. Bij winst vergroot Nieuwkoop het gat naar de nummer twee naar 12 punten. Bij verlies is dat nog maar 6 punten. Bovendien heeft Siveo’60 nog een wedstrijd te goed .

In een allesbehalve goede wedstrijd trok Nieuwkoop uiteindelijk in de laatste minuut aan het langste eind.

Dat er veel op het spel stond was in de beginfase goed te merken. Het was voor beide ploegen aftasten. Mogelijkheden werden niet gecreëerd, alleen een paar afstandsschoten op beide doelen moesten voor gevaar zorgen.

Het was Siveo’60 die als eerste een doelrijke kans kreeg, maar Rodney van Beek was alert. De 1-0 van Roland Kooijman kwam dan ook een beetje uit de lucht vallen. Een voorzet van de linkerkant werd goed gecontroleerd en hard binnen geschoten. De openingstreffer gaf Nieuwkoop vertrouwen en het betere van spel tot aan de rust.

In de tweede helft was niet het voetbal te zien wat je van de nummer één en twee van de ranglijst zou verwachten. Mede door het weer, maar vooral door de spanning was het erg onrustig.

Siveo’60 kreeg meer vat op de wedstrijd en drukte Nieuwkoop achteruit. Zo schoot het via een indirecte vrije trap in het zestienmeter gebied op de paal. Niet veel later kwam Siveo’60 langszij. Een vrije trap werd snel genomen en kon van dichtbij worden binnengelopen: 1-1.

Ook daarna hadden de bezoekers het veldoverwicht. Nieuwkoop kwam er via de counter af en toe gevaarlijk uit. In de laatste 10 minuten kon het alle kanten op.

Rutger Vossenberg, ingevallen voor Sander van de Helder die net terug was van een hamstring blessure, kapte op fraai een verdediger uit en had de hoek voor het uitkiezen. De keeper redde knap. Daarna was het Siveo’60 die met een lange lob de bal weer op de paal zag belanden.

In de 90e minuut kwam aan alle spanning een einde. Een snelle vrije trap rond de middenlijn, genomen door Jeffrey Pieterse, zette Rutger Vossenberg 1 op 1 met de keeper. Dit buitenkansje maakt hij beheerst af: 2-1.

Nieuwkoop blijft met deze overwinning ongeslagen en ziet het kampioenschap steeds dichterbij komen.