Nieuwkoop dendert over Woubrugge heen

13 maart 2016 23:00

SV Nieuwkoop heeft uit bij Woubrugge de volgende stap op weg naar de titel gezet. Voorafgaand aan de wedstrijd werd nog gerefereerd aan de ontmoeting van vorig jaar. Trainer Van Zoest zette hiermee zijn mannen op scherp.

Want Nieuwkoop kwam flitsend uit de startblokken. Binnen 25 minuten stond de ploeg met 0-3 voor. Joris Verweij opende de score na een goede balovername op het middenveld. Verweij stoomde door de as door en schoot hard binnen van een meter of 16.

Vlak daarna pikte Roland Kooijman de bal van de voet van een Woubrugge verdediger en kon direct Thijs van Zon vrij op de keeper afsturen. Thijs bleef oog in oog met Tourné koelbloedig en schoof beheerst de 0-2 binnen. Vlak daarna wist Roland Kooijman een goede actie van Jasper Langeree te bekronen met de 0-3.

Tegenvaller in deze fase was het uitvallen van Joris Verweij. Hij bleek teveel last te houden van zijn voet zodat het uitspelen van de wedstrijd geen optie meer was.

Woubrugge wist niet veel gevaar te stichten en het werd voor Nieuwkoop een makkelijke middag. De ploeg had voor de rust met gemak uit kunnen lopen naar een hogere score. Maar Sander van den Helder en Jasper Langeree misten een aantal kansen.

Na rust ging Nieuwkoop door waar het voor rust mee afsloot. Kansen creeëren en weinig weggeven.

Jos van der Hoorn tekende uit een corner voor de 0-4. Vlak daarvoor werd al een goal van Harm Schilperoort uit een corner afgekeurd wegens (vermeend) duwen.

Invaller Rick Pouw bepaalde met zijn eerste goal in het 1e van SV Nieuwkoop de eindstand. Hij kwam in de ploeg voor Sander van den Helder en schoot, na een prima pass van Jeffrey Pieterse, beheersd de 0-5 tegen de touwen. Nieuwkoop zette hiermee een flinke stap richting de naderende titel.

Zaterdag wacht een interessante thuiswedstrijd tegen Sportief. De enige ploeg waar Nieuwkoop dit seizoen niet van wist te winnen. Na afloop van dit duel staat er een gezellige derde helft op het programma. Bij deze nodigt de selectie alle leden en supporters uit deze derby te komen bekijken. Gezien de stand op de ranglijst belooft dit een leuke wedstrijd te worden.