KNVB 7x7 toernooien 35+ mannen/vrouwen

4 april 2016 21:00

Voor de 35-plussers vindt de toernooivorm voor de zesde keer plaats. Steeds meer 35- en 45-plusvoetballers willen een lekker potje voetballen met leeftijdsgenoten. Zo stonden er vorig jaar ruim 5000 deelnemers aan de aftrap van het evenement.

Tijdens de editie van 2016 verwachten we het aantal deelnemers van vorig jaar wederom te overtreffen.

Populair

Sportiviteit, gezelligheid en niet te vergeten een spetterende 'derde helft'. Stuk voor stuk elementen die de 7x7 35- en 45-plustoernooien zo populair maken. Goed nieuws voor deze doelgroep, want vanaf vrijdag 20 mei is het weer zover. Dan staan de 35- en 45-plussers alweer voor het zevende seizoen op rij aan de aftrap van de voorrondes.

Voor alle deelnemers bereikbaar

De toernooien starten op vrijdagavond 20 mei. In totaal zijn er meer dan 70 locaties door het hele land ter beschikking gesteld. Door deze spreiding van locaties zijn de toernooien voor alle deelnemers goed bereikbaar. De winnaars van de voorrondes plaatsen zich voor een van de zes districtsfinales.

Landelijke finale

De districtskampioenen kwalificeren zich vervolgens voor de landelijke finale in Zeist, die dit jaar plaatsvindt op zaterdag 11 juni. Inzet hierbij is het Nederlands kampioenschap 7x7 35/45+ voetbal.

Inschrijven

Teams kunnen zich van 29 maart t/m 10 mei inschrijven voor de voorrondes bij een van de 70 toernooilocaties door het hele land. Deelname aan het toernooi is gratis en een KNVB-lidmaatschap is niet verplicht. Inschrijven kan via de website www.voetbal.nl/7tegen7

Ook voor vrouwen

Bij voldoende deelname wordt er ook een voorronde voor vrouwenteams georganiseerd.

Nieuwe doelgroep

Het werven van één of meerdere teams voor deelname aan de voorronde op vrijdag 20 mei kan jouw club ook voordelen opleveren.

Wellicht kunnen er ter voorbereiding (extra) trainingen en wedstrijden georganiseerd worden. Dit zorgt voor een (nog) betere bezetting van de speelvelden en uiteraard ook voor meer roering in het clubgebouw. Met een beetje extra aandacht zou het wel eens zo kunnen zijn dat de betreffende spelers bij SV Nieuwkoop blijven hangen, zodat er in het nieuwe seizoen kan worden deelgenomen aan de door de KNVB te organiseren reeksen. Het aanboren van deze doelgroep is ook een ideale gelegenheid om oud-spelers weer aan SV Nieuwkoop te binden.

Een mooie kans voor uitbreiding van het aanbod en het aantal leden!