Per 1 januari 2014 nieuwe alcoholwet van toepassing

15 december 2013 20:15

De minimum leeftijd om alcoholische dranken te kunnen kopen en te nuttigen gaat dan van 16 naar 18 jaar. De wet geldt natuurlijk ook in de kantine van SV Nieuwkoop.

Alle barvrijwilligers zijn hiervan op de hoogte. Zij moeten voortaan om legitimatie vragen.

In de kantine komen bordjes te hangen met de nieuwe leeftijd en dat legitimeren verplicht is. Bij overtreding van deze wet krijgt de vereniging een flinke boete. Zelfs de vergunning kan worden ingenomen.

Regelmatig zullen er controles plaatsvinden. Barmedewerkers moeten dus allemaal erg attent zijn.

Het is ook zo dat als iemand onder de 18 jaar die toch alcohol drinkt, hij of zij ten alle tijden zelf verantwoordelijk is en bij controle kan worden beboet. Ook als de drank door iemand ouder dan 18 jaar is gehaald.

Het is zeker dat er met regelmaat onaangekondigde en anonieme controles zullen worden uitgevoerd. De kantinemedewerkers adviseren dus met klem deze nieuwe wet niet te overtreden. In je eigen belang en in het belang van de vereniging.

Het bestuur van SV Nieuwkoop