Impuls pupillenvoetbal SV Nieuwkoop

20 december 2013 21:30

De afgelopen tijd heeft SV Nieuwkoop veel tijd en energie gestoken in het verder optimaliseren van de opleiding van de pupillenjeugd en zijn kader.

Nieuwkoop brengt het niveau omhoog door geïnteresseerde ouders de KNVB pupillencursus aan te bieden. Hiermee behouden we deze kundige en enthousiaste vrijwilligers voor onze vereniging.

Onze eigen juniorentrainers verzorgen de praktijkbegeleiding. Op verschillende teams zijn zeer geschikte stagiares gezet, die ondersteuning geven bij teams die daar om hebben gevraagd. Bijvoorbeeld omdat er geen trainer kon worden gevonden.

Op dit moment hebben we drie gekwalificeerde pupillentrainers. Daar komen binnenkort vier gediplomeerde trainers bij. In het voorjaar begint een nieuwe cursus. Daar hebben we al één aanmelding voor. Heb je interesse om de KNVB pupillencursus te volgen, stuur dan een mail naar [email protected] .

Naast de cursus ondersteunt de TC ook de andere trainers. Tim Hoppenbrouwer geeft daar invulling aan.  Als je vragen hebt over training geven, dan kun je met hem contact opnemen via [email protected] .

De KNVB introduceert een handig hulpmiddel die trainers ondersteunt die wat hulp nodig hebben. Deze trainingsplanner kun je hier bekijken.

De technische commissie