JO17-1 haalt vol uit tegen Meerburg: 10-0

Meerburg JO17-2

10 februari 2018 12:15

Pouw, M.

Waar veel ploegen in de winterstop zaten te wachten op ijs dat niet kwam en zich tot diep in januari volvraten aan oudbakken oliebollen, had coach Willem van de JO17-1 een ander plan.

“Laten we, zolang de sneeuw niet tot aan onze knieën staat, lekker doortrainen en zaterdags onze wedstrijdjes blijven spelen.”

Dit leidde er toe dat de ontwikkeling die het team dit seizoen doormaakt (individueel en als team) gewoon doorzette, waarbij de JO17-1 een spoor van verwoesting achterliet in de regio en ver daarbuiten.

Den Hoorn JO17-2 - SVN JO17-1               2 – 3

SVN JO17-1 - Nic. Boys JO17-1                  4 – 2

vv Nederhorst JO17-1 - SVN JO17-1          0 – 8

avv Alphen JO17-1 - SVN JO17-1               1 – 7

En deze overwinningen kwamen tot stand met steeds beter verzorgd voetbal, hard werken voor elkaar en veel, heel veel spelvreugde.

En dan begon op zaterdag 10 februari de competitie weer met een wedstrijd tegen het op papier sterke Meerburg JO17-2. Kunnen de mannen het ook als het om het echie gaat?

De eerste 20 minuten waren direct voor Nieuwkoop maar het doel werd nog niet gevonden. Wel mooi om te zien dat er direct druk was en het had eigenlijk al na 5 minuten 3 - 0  kunnen staan. Die stand werd echter pas in de tweede 20 minuten bereikt.

Na rust werd er weer direct doorgepakt en werd de stand verder uitgebouwd. Nieuwkoop bleef met elkaar voetballen en eindigde met dubbele cijfers: 10-0.

Mooi momentje in de tweede helft toen Menno van Reijn (JO15-1) inviel als rechtsback en (volgens de statistieken) voor het eerste samen met broer Hessel speelde in wedstrijdverband. Menno draaide vervolgens mee alsof hij nooit anders had gedaan. Top gedaan Menno en bedankt!

De gebroeders van Reijn

Wat moet je er nu verder van zeggen? Verdiende, strakke overwinning onder een lekker zonnetje, als je er tenminste in ging staan. Sportief potje, iedereen goed gespeeld, leuke combinaties, lekker patatje gegeten op kosten van Lars die niet kan tellen en dacht dat het 11 - 0 was geworden. Op naar de volgende wedstrijd, 17 februari in Leiden: Roodenburg uit.

Dan toch nog even dit: 2 momenten in de wedstrijd sprongen er uit en illustreren de teamgeest van de JO17-1:

De allermooiste actie was de assist van Nino waaruit Dave 3 – 0 in schoot. Na een rush van tachtig meter dacht Nino nog steeds na, gunde de goal aan Dave die er beter voor stond door een tikkie breed te geven. Dat is niet gewoon mooi, dat is heel mooi. Dat is niet gewoon goed, dat is heel goed.

En wat te denken van Roy die de hele wedstrijd op de voor hem minder favoriete rechts-back positie speelt omdat de coach een beroep op hem doet. Positief blijven (al zie je dat niet op zijn gezicht af), hard werken en dan toch ff de beloning ophalen door als rechtsback lekker op de linksbuiten positie een doelpunt binnen te schuiven. Dat is niet gewoon mooi, dat is heel mooi. Dat is niet gewoon goed, dat is heel goed.

Jan-Willem Meertens