JO13-2 kampioen na zege tegen directe concurrent

BSC '68 JO13-3

Nieuwkoop JO13-2JM

26 mei 2018 8:30

Op zaterdag 26 mei speelden we de laatste wedstrijd tegen onze directe concurrent BSC'68. Bij winst of gelijkspel konden we titel veilig stellen.

Het begin was van onze kant goed. De tegenstander een beetje laten komen en gebruik maken van de ruimte die daardoor ontstond.
Een aantal goede passes leverden een paar kansen op. Na 10 minuten kwam de 0-1 op het bord door een fraaie lob over de keeper door Tiësto. Daarna reageerde hun keeper twee keer uitstekend op goede pogingen van afstand. Micha kreeg op miraculeuze wijze een afstandschot nog op de lat in een periode waarin BSC'68 ons behoorlijk onder druk zette.

Na rust speelden we wat dichter op elkaar op het middenveld waardoor we de controle volledig terug kregen over de wedstrijd. Na 40 minuten spelen maakten we de 0-2 nadat enkele kansen nog werden gekeerd door de keeper. Shayra schoot prima in na een mooie aanval over links.

In de 48e minuut gooiden we de wedstrijd definitief op slot. Na een aanval kreeg BSC'68 de bal niet weg en strafte Stef dit af. Daarmee kwam de zege en het dikverdiende kampioenschap niet meer in gevaar. De gehele tweede helft is de tegenstander niet meer over de middenlijn geweest.

Bij een kampioenschap voor het 2e jaar op rij ontkom je niet aan het uitdelen van bedankjes en complimenten.

Onze keeper en verdediging was de minst gepasseerde. Ons middenveld was niet vies van het nodige harde werken in combinatie met prima passes richting de aanvallers. Onze aanval gunde elkaar de doelpunten, waardoor het vaak genieten was hoe de goals vielen.
Onze aanvoerdster Jacky liet zien hoe een team functioneert onder leiding van een jongedame.
Onze leider alles tot in de puntjes goed organiseerde en ons motiveerde.
Onze grensrechter en assistent trainer dit team ook stimuleerde tot deze prestatie.
Een prestatie die gelukkig altijd samen ging met gezelligheid en veel humor in dit team.

Persoonlijk vind ik dit team een voorbeeld binnen onze vereniging. Er is respect naar elkaar, tegenstander, begeleiding, scheidsrechters en wedstrijdsecretariaat daarnaast is de sfeer is top.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor dit kampioenschap en gezellige seizoen. Of ik er volgend jaar nog bij ben is nog niet zeker maar dit alles doet me toch wel erg twijfelen.

De trainer