Nieuwkoop 1 boekt ruime zege tegen SPV'81

SPV '81 1

Nieuwkoop 1

8 september 2018 14:30

Afgelopen zaterdag stond voor Nieuwkoop 1 de tweede bekerwedstrijd op het programma. Na de 0-0 tegen Perkouw van vorige week moest Nieuwkoop tegen SPV’81 een resultaat boeken om mogelijk verder te bekeren.

Nieuwkoop zet in het eerste deel van de wedstrijd de vierdeklasser meteen vast op eigen helft. Het is duidelijk dat SPV het van hard werken moet hebben. Voetballend heeft SV Nieuwkoop weinig te duchten van de Polsbroekers. Keeper Thomas Boekestein heeft een makkelijke middag en hoeft slechts een verdwaalde bal te verwerken.

Na een kwartier voetballen verzilvert Sam Vijfhuizen een rebound: 0-1. Sam weet nog twee keer te scoren en zo gaat Nieuwkoop aan de thee met een comfortabele voorsprong van 0-3.

In de tweede helft zien we hetzelfde spelbeeld. Nieuwkoop heeft de bal en SPV verdedigt. Na een goede aanval legt Dennis Boer de bal prima terug op Sam Vijfhuizen. Die maakt gedecideerd zijn vierde goal van de dag.

Na een overtreding op Sam Vijfhuizen weet Jeffrey Pieterse de toegekende strafschop te benutten: 0-5. Afgaand op het spelbeeld valt deze score nog laag uit, maar Nieuwkoop speelt een redelijke wedstrijd.

De andere poulewedstrijd tussen Perkouw en Bergambacht eindigt in 0-0. Nieuwkoop heeft het in eigen hand om een ronde verder te komen. Bij winst tegen Bergambacht volgende week is Nieuwkoop door. Bij een gelijkspel kan ook Perkouw nog roet in het eten gooien, maar dan moet het wel met ruime cijfers van SPV’81 winnen.