MO19-1 overtuigend langs Kickers

S.V. Kickers'69 MO19-1

1 september 2018 13:15

Onderwater, R.

De kop is er af, met een nieuw team, net een week aan het trainen en we mochten beginnen met een thuiswedstrijd.

De meiden mogen aantreden in de O19 competitie, terwijl de meesten nog makkelijk O17 mogen spelen. De trainer/coaches Vincent en Léon hebben het al de hele week over positie houden en de bal het werk laten doen. Alles om te voorkomen dat we er een fysieke wedstrijd van zouden maken.

De meiden oogden vanaf aankomst op sportpark “de Dulen”, ontspannen maar ook gefocust. Dat bleek ook direct bij aanvang van de wedstrijd, er werd vanuit de positie prima gevoetbald. Daarnaast wel lekker dat dan de eerste passes ook aankomen.

De voorhoede zorgde voor veel diepte, waardoor het middenveld veel in de ruimte kon komen. Na een aantal mooie aanvallen, waar we nog niet scherp bleken, was het uiteindelijk in de 8ste minuut raak. Anoek werd vrij voor het doel gezet, en dat moet je niet doen. Prima uitgespeeld, netjes afgemaakt en zo bolde het netje.

De eerste helft bleven we lekker voetballen en liepen we uit naar een 4-0 voorsprong.

In de rust was weinig sturing nodig, maar toch bleek na rust dat we even slordig (minder gefocust) waren. Hierdoor gaven we ruimtes weg en daar maakten de Kickers prima gebruik van. En legden de 4-1 in het doel.

Dat was voor ons wel het moment van wakker worden. Ondanks de toch wel zichtbare vermoeidheid, begonnen de meiden weer prima te voetballen. We waren alleen wat slordiger en trapten regelmatig in de buitenspel val.

Toch mogen we heel tevreden zijn dat we meerdere mooie aanvallen in de tweede helft nog hebben gezien en een uitslag van 7-1 als openingswedstrijd is natuurlijk uitstekend.

Meiden, echt een prima wedstrijd en als dit nog maar het begin is….

De trainert.