JO17-1 wint met tennis uitslag bij ESTO

ESTO JO17-1

Nieuwkoop JO17-1

29 september 2018 14:30

Het seizoen 2018/2019 is inmiddels echt begonnen voor de JO17-1 van SV Nieuwkoop. Na het gelijkspel van vorige week, wat enigszins  onterecht was en de drie punten voor Nieuwkoop hadden moeten zijn, staat de kraker tegen ESTO JO17-1 op het programma.

Hoewel de wedstrijd tegen de club uit Bodegraven pas om 14:30 uur gespeeld zou worden, waren de mannen van trainer Remco Hendriks, leider Patrick van Koert en vlagger Robbert Poelwijk al 12:15 op de club. De geweldige, mooie en strakke trainingsset, bestaande uit een trainingspak, een winterjas en een trainingsshirt mét initialen werden namelijk uitgedeeld. Speciale dank daarvoor! Nadat alle spelers en de staf de kleding ontvangen hadden, vertrok de 17-1 strak in pak naar Bodegraven, met hoop op de eerste drie punten in de competitie.

Na ongeveer 45 minuten was iedereen gearriveerd op de bestemming. Om met de auto van Nieuwkoop naar Bodegraven te gaan, moet 20 minuten genoeg zijn hoor ik u denken, maar een file stond een aantal spelers in de weg. Daardoor was er een kleine vertraging opgelopen. Gelukkig was de bespreking op "De Dulen" al gedaan en kon de warming-up van start gaan.

Nadat de Oranjehemden de warming-up hadden voltooid, kon de wedstrijd eindelijk van start gaan. De ploeg trad op in een iets aangepast systeem. Dit systeem was wel bij de jongens bekend, want die woensdag ervoor werd er in dit systeem geoefend tegen Aalsmeer.

Echter speelde de 17-1, die hoopt mee te doen voor het kampioenschap, het eerste deel heel matig tot slecht. Esto, die nog geen wedstrijd had gespeeld, kwam in de eerste helft snel op 1-0, 2-0 en 3-0 voorsprong. Alsof Nieuwkoop een potje Fifa aan het spelen was tegen zijn grote broer, een zogeheten Jantje. Maar de ploeg gaf niet op. Trainer Remco paste voor rust nog een wissel toe en met een gelukje, wat in principe een prachtige goal is, schoot Mousa een hoekschop direct in het doel.

In de tweede helft pakte Nieuwkoop direct het initiatief. Ballen werden ineens verplaatst, er ontstonden ruimtes op het middenveld en de flanken en achterin bleef het dicht. Dat resulteerde in een snelle 3-2 van aanvaller Jimmy. De ploeg had de smaak te pakken en besloot nog een tandje bij te schakelen. Na de mooie opgezette aanval op de linkerflank, de pass van Thijs de Koning op Hamza die zich op de rand van het 16 meter gebied had gepositioneerd, schoot Hamza de bal onderkant lat in de rechter kruising. De stand was van 3-0 omgedraaid naar 3-3, maar daar bleef het niet bij. Spits Pluk Vijfhuizen kopte even later namelijk de 3-4 binnen na een snel genomen hoekschop van Jimmy en Miguel, wat Esto verrastte.

Er was toen nog 10 minuten te spelen en de winst leek binnen te zijn, maar tevergeefs. De tegenstander van Nieuwkoop maakte nog gelijk. 4-4, 5 minuten te spelen. Het team zette nog even alles op alles en Thijs de Koning schoot gelukkig voor Nieuwkoop de 4-5 binnen. Toen wisten de spelers het zeker. De buit is binnen!

Al met al een miraculeuze overwinning voor de 17-1 van Nieuwkoop, maar zeker een les voor de jongens hoe de eerste helft is verlopen. Kop omhoog, nieuwe kleding in de kast en op naar volgende zaterdag tegen Be Fair!